Pražští zastupitelé schválili změnu územního plánu, díky které tramvaje v budoucnu dojedou až před odbavovací halu. Mělo by také dojít k vybudování tratě z Vinohradské třídy kolem hlavního nádraží do Bolzanovy ulice. Zatím není jasné, kdy se začne stavět. Pražský magistrát a Praha 1 plánují i úpravu Sherwoodu. Kromě zmíněné trasy metropole chystá také prodloužení tratě z Vinohradské třídy na Václavské náměstí.
Tramvaje z Vinohradské třídy podle plánů města v budoucnu pojedou od Národního muzea ke Státní opeře, přes magistrálu, dále parkem kolem hlavního nádraží a napojí se na stávající trať v Bolzanově ulici.
Nová trať má kromě lepšího dopravního spojení přinést úlevu přetížené tramvajové síti v centru, která je závislá na klíčových tratích, jako jsou ty ve Vodičkově a Lazarské nebo v Ječné ulici. Ty v případě nehody nejdou objet, nová trať má potřebnou objízdnou trasu zajistit.
Změny se plánují také ve Vrchlického sadech, kterým Pražané hanlivě přezdívají Sherwood kvůli velké koncentraci lidí bez domova a drogově závislých. Vedení města loni schválilo soutěž na novou podobu parku, jejíž výstup má vzít v potaz i novou tramvajovou trať a plány, které má v oblasti radnice Prahy 1.
Současné vedení hlavního města připravuje rovněž stavbu tramvajové trati z Vinohradské třídy přes Václavské náměstí, kde ji napojí na koleje spojující Vodičkovu a Jindřišskou ulici. Pro tuto stavbu nepotřebuje změnu územního plánu. Kdy se začne budovat zatím také není jasné. Tramvaje přestaly na náměstí jezdit v roce 1980.
Neděle, 13. prosince 2020, 19:00
Poslední tramvaj, která svezla cestující přes Václavské náměstí od sochy svatého Václava směrem k Můstku, byla souprava linky 29 v pět hodin ráno 13. prosince 1980. Pak projel tratí už jen sněžný pluh a tramvajový provoz na někdejším Koňském trhu se...
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
Opravdu revoluční novinka. Komáři nám zničili ekologickou socku, pokomáři, hlavně develotři v tom pokračují a teď zase reinkarnujeme to dobré, co kdysi bylo, ale bohužel za mnohem větších nákladů...