Poslední tramvaj, která svezla cestující přes Václavské náměstí od sochy svatého Václava směrem k Můstku, byla souprava linky 29 v pět hodin ráno 13. prosince 1980. Pak projel tratí už jen sněžný pluh a tramvajový provoz na někdejším Koňském trhu se stal již minulostí. Pět let poté pak ještě křižoval Václavské náměstí tramvaje, které jely od Národní třídy do ulice Na Příkopě. Dodnes funguje krátký úsek, který protíná náměstí a spojuje Jindřišskou a Vodičkovu ulici.
Zrušenou trať, která vznikla v roce 1884 tehdy ještě jako koňská, měla nahradit linka metra A. Brzy se však ukázalo, že pro kratší cesty není podzemní dráha příliš vhodná. Navíc také zmizelo jedno ze spojení Vinohrad s centrem. Dnes musejí linky, směřující tam ze středu Prahy, projíždět buď přes Karlovo náměstí a Ječnou ulici, nebo využít cestu skrz Žižkov.
Úterý, 1. prosince 2020, 20:00
První ženy, průvodčí tramvaje, v Praze nastoupily do zaměstnání přesně před 105 lety, 1. prosince 1915. Ženy tehdy Elektrickým podnikům královského hlavního města Prahy pomohly v období první světové války, kdy nahradily muže, kteří museli narukovat...
Již řadu let se proto uvažuje o tom, že by se tramvaje alespoň na část Václavského náměstí vrátily. Vedení Prahy chce také stavět trať z Vinohradské třídy přes náměstí a napojit ji na již stávající koleje mezi Vodičkovu a Jindřišskou ulici. pro tuto stavbu nebude třeba změna územního plánu. Kromě stavby samotné se věak musí vyměnit desky pod vozovkou u stanice metra A Muzeu,. Stavba by měla začít v roce 2022.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.