Kvůli úbytku cestujících pražské MHD v souvislosti s opatřeními proti koronaviru by mohl být upraven provoz nočních linek. Některé linky by mohly být zkráceny, prodlouženy by naopak mohly být intervaly mezi linkami. Informace vyplývají z dokumentu, který dnes schválil magistrátní výbor pro dopravu. Tyto změny však nedoporučuje organizace Ropid, která pražskou MHD organizuje. Přinesly by problémy cestujícím a finanční úspora by byla nízká. Výbor je poradní orgán, případné změny musí odsouhlasit vedení Prahy. Kvůli pandemii klesl počet cestujících v noční MHD až o 90 procent.
Mezi projednávanými opatřeními v tramvajové dopravě je zkrácení linky 91 do zastávky Olšanské hřbitovy. Zcela zrušena by byla linka číslo 99.
Autobusy na lince číslo 902, s výjimkou jednoho spoje, by končily na Vítězné náměstí a autobus číslo 906 od Nedvězí v zastávce Mokrá, kde by lidé mohli přestoupit na linku 905. Linky číslo 907, 908, 909, 913 a 916 by měly prodlouženy intervaly z 60 na 120 minut a linka 912 z 30 na 60 minut. Nejely by příměstské noční linky číslo 951 až 960.
Ropid spočítal, že toto opatření by městu přineslo týdenní úsporu 300 tisíc až 900 tisíc korun. Právě výše úspor byla jedním z důvodů, proč se proti návrhu postavili náměstek primátora Adam Scheinherr (Praha Sobě) a náměstek ředitele Ropid Martin Šubrt. „Úspora je nízká v porovnání s tím, jaké by byly dopady na cestující,“ řekl Šubrt. Scheinherr zase řekl, že v době pandemie není jasné, jak se bude situace vyvíjet. Také jemu výše úspor nepřipadá dostatečným argumentem.
Středa, 10. března 2021, 10:00
Kvůli nižšímu počtu cestujících jsou od dnešního dne v pražské MHD prodlouženy ve špičkách intervaly metra, a to od 10 do 40 sekund, na každé z linek to bude jinak. Od loňského 25. prosince do odvolání provoz metra končí mezi 22:30 až 23:00....
Někteří členové výboru, včetně jeho předsedy Pavla Richtera (TOP 09), naopak řekli, že město musí dělat něco s tím, že vozy nyní jezdí v noci podle jejich zkušenosti prázdné. S tím nesouhlasil Scheinherr. „Nejde to přepočítávat na počty cestujících, protože to pro nějakou skupinu občanů zajišťuje jedinou možnost dostat se do práce,“ řekl.
Mezi návrhy uvedenými v projednaném dokumentu byly uvedeny ještě výraznější omezení noční MHD. Mezi nimi třeba plošné prodloužení intervalů z 30 a 60 na 60 a 120 minut. U tramvají by byla umazána půlka spojů a interval by se tak prodloužil na 45 minut. Ropid výboru nedoporučil ani tuto variantu. Kromě nepřiměřeně dlouhých intervalů by byly také narušeny vazby na ranní spoje a část řidičů by skončila tzv. na překážkách a musely by být propláceny neodjeté směny. Úspora by dosáhla jen 2,4 milionu týdně.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.