Do roku 2025 by mělo být na území hlavního města zprovozněno minimálně 750 dobíjecích stanic pro elektromobily. V dalších pěti letech by pak mělo přibýt dalších několik tisícovek. Vedení města dnes rovněž schválilo plán rozvoje dobíjecí infrastruktury, která navrhuje několik variant postupu jejich vybudování. Elektromobilita má zlepšit kvalitu ovzduší v Praze.
Dobíjecí stanice pro elektromobily vzniknou jak v nových lampách veřejného osvětlení, tak mimo ně. Do dalších pěti let pak plán počítá s výstavbou až 4500 parkovacích dobíjecích stanic, včetně těch rychlodobíjecích.
Schválená koncepce rozvoje navrhuje pětici možností, jak síť dobíjecích míst vybudovat. Ty se liší jak ve výši nákladů, tak například v množství snížených emisí. Investiční model, což je nejdražší varianta, počítá s náklady až dvě miliardy. Jako nejlepší strategie vychází založení společného podniku měst s některou z firem a koncese na vybudování a provoz stanic.
Ty by měly být po Praze rozmístěny rovnoměrně a lidé by měli platit za elektřinu co nejnižší možnou tržní cenu. Právě tímto krokem metropole maximalizuje motivaci k přechodu na elektromobily. V maximálně možné míře bude využito k výrobě elektřiny obnovitelných zdrojů.
Kromě vzniku dobíjecích stanic chce vedení Prahy podporovat i další alternativní způsoby dopravy. Jedná se o sdílení automobilů či o úpravu cen v prakovacích zónách pro elektromobily a hybridní vozy. Hlavní město bude také pracovat na zavedení mýtného. Již loni v říjnu radní schválili Strategii podpory alternativních pohonů do roku 2030.
Předloni pražští zastupitelé vyhlásili v Praze klimatický závatek, při kterém chce metropole do roku 2030 snížit množství emisí oxidu uhličitého o 45 procent a do roku 2050 chce, aby bylo hlavní město bezuhlíkové. Radní zároveň schválili opatření, kterými toho hodlá dosáhnout. Jedná se například o nákup energií z obnovitelných zdrojů, omezení topení pevnými palivy nebo podpora aut s jinými než spalovacími motory.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.