Tramvajová trať mezi Chotkovými sady a Malostranskou prochází náročnou opravou. Pražský dopravní podnik mezi Chotkovými sady a Klárovem vymění celkem 2,4 kilometru kolejnic, kdy část těchto kolejnic slouží již od roku 2004. V úseku je třeba také předláždit 3500 metrů čtverečních velké žulové dlažby. Má se taky zabrušovat vlnkovitost kolejnic a provádět další servis kolejových konstrukcí. Komplexní opravou projde rovněž mazací zařízení v oblouku u Jeleního příkopu. Proč se však tato trať opravuje častěji než jiné?
Důvod, proč se tato trať opravuje častěji než jiné, je prostý. Právě mezi Malou Stranou a Hradčany je velké výškové převýšení, a také je zde velký oblouk u Jeleního příkopu. To není zrovna ideální, a tak se trať poté velmi rychle opotřebuje.
Tento úsek je také velmi vytížený, jelikož ve všední den tudy jezdí šest tramvajových linek, což ve špičce znamená v průměru jednu tramvaj za 75 vteřin.
Co se týče historie trati z Klárova směrem k Pražskému hradu, tak část byla zprovozněna již 30. ledna 1910. Jejímu uvedení do provozu předcházela úprava Chotkovy ulice, kdy dělníci její ostrý oblouk posunuli o několik metrů blíže k Jelenímu příkopu. Propojit oblasti Malé Strany a Hradčan tramvajovou tratí přitom město plánovalo již od roku 1899.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.