Ve vozovém parku pražského dopravního podniku (DPP) budou od pátku 4. prosince už jen nízkopodlažní autobusy. Podnik vyřadí vozy typu Karosa B 951, s tímto typem se cestující setkají už pouze při historických jízdách. Podnik má zhruba tisícovku autobusů, které průběžně obměňuje. Průměrný věk vozového parku bude po vyřazení karos 5,5 roku. DPP je největší městskou firmou a zabezpečuje MHD.
„V Praze budeme mít od soboty 100 procent bezbariérových autobusů na všech městských linkách. Ocení to zejména maminky s kočárky a lidé s omezenou schopností pohybu. Díky vyřazení starých karos budeme mít také jednu z nejmladších flotil autobusů v České republice,“ uvedl náměstek primátora Adam Scheinherr (Praha Sobě).
Karosa byla téměř výhradním dodavatelem autobusů pro DPP od roku 1948 do roku 2006. V letech 2002 až 2006 DPP koupil 131 standardních autobusů Karosa typů B 951 a B 951E. Vyřazené karosy DPP postupně prodává obálkovou metodou, kdy rozhodujícím kritériem je nejvyšší nabídnutá cena. Předposlední várka 32 vozidel bude na prodej v nejbližších dnech.
Pražský dopravní podnik v uplynulých třech letech obnovil 500 autobusů. Kromě klasických kupuje rovněž kloubové vozy, minibusy či midibusy. Podnik se rovněž chystá v budoucnu nakoupit elektrobusy, které budou jezdit například z Veleslavína na letiště v Ruzyni.
Čtvrtek, 29. října 2020, 17:00
Pražský dopravní podnik (DPP) nakoupí dvacet velkokapacitních trolejbusů, které budou primárně jezdit na autobusové lince 119 na letiště v Ruzyni. DPP za vozidla zaplatí maximálně 628 milionů korun bez DPH. Pražský dopravní podnik bude nyní v tendru...
Autobusová doprava na území Prahy tvoří přibližně třetinu jízd v MHD. Celkem jde přibližně o 1200 autobusů, které ročně spotřebují na 30 milionů litrů nafty a najezdí 67,9 milionu kilometrů. Vozy vyprodukují přibližně 67 900 tun CO2.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.