Pražští zastupitelé odmítli zavedení celodenního zákazu vjezdu osobních aut do vyhrazených pruhů MHD. Podle většiny zastupitelů není důvod opatření zavádět mimo dopravní špičku. Vjezd byl dosud omezen pouze v konkrétních časech. Zastupitelé chtěli, aby zákaz vjezdu začal platit od příštího týdne. Radní návrh po dlouhé diskusi nakonec odmítli.
Žádost na změnu vzešel od Technická správa komunikací (TSK) na základě požadavku dopravního podniku (DPP) a organizace Ropid, která plánuje pražskou MHD.
Diskuse o této problematice se zúčastnili také zájemci z řad veřejnosti. Obyvatel a zastupitel Prahy 3 Mojmír Mikuláš (Trikolóra) ze Spolku Jedeme autem je přesvědčený o tom, že tímto opatřením budou na ulicích auta trávit více času a budou vypouštět více exhalací.
Rozhodnutí zastupitelů předcházela několikahodinová diskuse, ve ktkeré se vzájemně obviňovali mimo jiné jak z ideologičnosti, tak z neúměrné preferenci či šikany některého z druhů dopravy.
Podle starosty Libuše Jiřího Koubka (TOP 09) není důvod, proč by vyhrazené jízdní pruhy ve všední dny mimo špičku nebo o víkendech nemohli využívat i řidiči automobilů. „Dojde ke zbytečnému zahušťování dopravního provozu v jednom jízdním pruhu a vytváření kolizních situací při zařazování řidičů ze dvou do jednoho pruhu,“ dodal Koubek.
Koubek vedení města rovněž vytkl, že změnu neprodiskutovalo se zastupiteli a ani nebyla projednána magistrátním výborem pro dopravu. Podle něj si tato problematika zaslouží zevrubné projednání a je to téma a radikální změna, která se dotkne všech Pražanů.
Změnu režimu ve vyhrazených pruzích navrhla podle Koubka magistrátní komise pro cyklodopravu. Europoslanec a zastupitel Jiří Pospíšil (TOP 09) řekl, že záměrem jsou omezována práva části Pražanů.
Naopak zastupitel Ladislav Kos (Piráti) se záměru při diskusi zastal. Dodal, že nechápe, proč je rozpoutávána válka mezi automobilisty a cyklisty či uživateli MHD. „Berme to jako mix automobilistů, pěších, cyklistů. Dává se na preferenci, kterou si zaslouží veřejná doprava a samozřejmě záchranný sbor, který to bude využívat. Neberu to jako upírání práv,“ řekl Kos.
Záměr zakázat autům vjezd do pruhů celodenně obhajoval mimo jiné náměstek primátora Adam Scheinherr (Praha Sobě). Podle něj většina pruhů v Praze funguje celodenně. Těch, které platí pouze v danou dobu, je asi jen třetina. Dodává, že je už přežilý současný systém, kdy různé městské části mají svůj vlastní režim.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.