Nové vozy pro lanovku dodají do Prahy na jaře, první cestující by mohly svézt v létě

Autoři | Foto Dopravní podnik hlavního města Prahy, Daniel Šabík

První cestující by se novými vozy pražské lanovky na Petřín mohli svézt příští rok v létě. Dělníci dosud dokončili demoliční práce na trati, nyní pokračují v přípravě podkladních betonů, které poslouží jako základ pro novou dráhu. Na podzim se na staveniště dovezou kolejnice, které se budou instalovat na nově vybudované nosné desky. Ke konci roku by měli pracovníci nalakovat první ze dvou nových vozů lanovky, které by do Prahy měly dorazit na jaře příštího roku.

Petřínská lanovka přestala jezdit kvůli silným dešťům přesně před rokem 13. září. Kvůli poničené a nesjízdné trati dopravní podnik pak její provoz neobnovil a zahájil přípravné práce na její rekonstrukci.

Dva vozy, které budou jezdit na Petřín, vyrobí ve Švýcarsku pro DPP za 137,7 milionu korun rakousko-švýcarská skupina Doppelmayr/Garaventa. Vzešla jako vítěz ze soutěže, kterou podnik vypsal.

Dělníci vyrábějí první díly vozů petřínské lanovky, sestavovat je začnou v září

Přípravy nových vozů pro pražskou lanovku na Petřín pokročily, začala výroba prvních dílů. Se sestavením a výrobou kabin začnou dělníci letos v září. Do hlavního města by měly vozy dorazit příští rok na jaře, pravděpodobně v květnu. Novinářům to...

Práce na nové petřínské lanovce zatím postupují podle harmonogramu, uvedl mluvčí dopravního podniku Daniel Šabík. Na jaře příštího roku se podle něj očekává dodávka vyrobených vozů a jejich upevnění na nově vybudovanou dráhu. Následovat budou zkušební jízdy bez cestujících. „Předpokládáme, že první cestující se novými vozy lanové dráhy na Petřín svezou příští rok v létě v rámci zkušebního provozu s cestujícími," sdělil Šabík.

Dělníci dosud kompletně dokončili demoliční práce na celé trati. Odstranili lana, vodicí kladky, kolejový svršek, původní betonové desky, systém odvodnění, obslužné schody a další součásti původní lanovky. Hotové jsou také zemní práce nutné pro přístup těžké techniky a vybudování pilotových stěn, které stabilizují svah v místě dráhy.

Vozy lanovky po čtyřiceti letech odvezli z Petřína, nově budou sloužit v muzeích. Nahradí je švýcarské stroje

Pražský dopravní podnik dnes v noci odvezl vozy Petřínské lanovky, které dosloužily. Po rekonstrukci dráhy je nahradí nové stroje vyrobené ve Švýcarsku. Dva vozy v úterý pracovníci dopravního podniku a přepravní firmy naložili s pomocí jeřábu na...

Na staveništi nyní pracovníci upravují podloží a betonáž podkladových vrstev, z nichž je hotovo přibližně 40 procent. Na ně pak stavební firma Metrostav DIZ položí finální nosné železobetonové desky. Z těch je zatím dokončeno asi 20 procent, tedy zhruba 100 metrů z celkové délky přibližně 500 metrů dráhy. Práce postupují současně od dolní i horní stanice směrem k mezistanici Nebozízek.

V závodech společností Doppelmayr/Garaventa ve Švýcarsku se paralelně vyrábějí komponenty pro nové vozy lanové dráhy na Petřín," uvedl Šabík. Kabiny začnou dělníci sestavovat ve druhé polovině září a ke konci roku by měl být nalakován první ze dvou vozů.

Lanovka na Petřín už letos nevyjede kvůli poničené trati. Zprovozní ji po celkové rekonstrukci, už s vozy v novém designu

Jeden z nejnavštěvovanějších turistických cílů už letos žádné cestující nesveze. Lanovku na Petřín dopravní podnik definitivně vyřadil z provozu, trať je totiž podemletá, oprava by trvala dlouho a stála až patnáct milionů korun. Celková rekonstrukce...

Nové vozy budou proti těm dosavadním více prosklené, čímž se zlepší výhled cestujících. Podle informací podniku budou 12,3 metru dlouhé a 2,45 metru široké a rozděleny na čtyři neprůchozí části. Míst k sezení v nich bude 19, kapacita pro stojící cestující bude až 100 osob. Součástí dodávky budou také nové řídící a kontrolní systémy.

Lanová dráha na Petřín se poprvé rozjela v létě 1891 u příležitosti Jubilejní zemské výstavy. Za svoji existenci měla dvě dlouhé odstávky. V roce 1916 se zastavila kvůli světové válce, provoz byl obnoven v roce 1932. V roce 1965 rozsáhlé sesuvy půdy trať zničily a lanovka se znovu rozjela v roce 1985. Na přelomu let 2015 a 2016 se dočkala výrazné opravy trati. Nynější rekonstrukce trati je nutná zejména kvůli pohybu petřínského svahu.

Ohodnoť článek

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky Petřín, lanovka, stavby, Praha, Dopravní podnik hl.m.Prahy

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.