Hlavní město Praha v úterý slavnostně uvedlo do provozu nový podchod pod rušnou Strakonickou ulicí. Podchod spojuje ulice Lesáků a Za Dálnicí a je určen pro pěší i cyklisty. Projekt by měl přinést vyšší bezpečnost pro obyvatele a zároveň by měl zlepšit plynulost dopravy na frekventované komunikaci.
Podchod nahrazuje dříve nebezpečný přechod přes čtyřproudou silnici, kde se v minulosti stalo několik tragických nehod. „Nový podchod nabízí bezpečné propojení pro chodce a cyklisty a zlepšuje plynulost dopravy pro řidiče. Konec brzdění před přechodem také přispěje ke snížení emisí a hluku, což pozitivně ovlivní naše životní prostředí a zlepší kvalitu života místních,“ uvedl náměstek primátora pro dopravu Zdeněk Hřib (Piráti).
Primátor Bohuslav Svoboda (ODS) zdůraznil, že eliminace rizikových míst je klíčovou prioritou. „Musíme udělat všechno pro to, aby nebezpečná místa z Prahy mizela. Podchod pod Strakonickou ulicí je jednou z pozitivních zpráv, že pražská doprava bude zase o něco přívětivější ke svým uživatelům, ať už v autech, na kolech, nebo pro chodce,“ uvedl při slavnostním otevření podchodu primátor.
Starostka Prahy–Zbraslavi Kateřina Pavlíková (Nezávislá Zbraslav) ocenila význam podchodu zejména pro bezpečnost dětí docházejících do školy. „Řidiči často nedodržovali rychlost a přecházení této silnice bylo mimořádně nebezpečné, zejména pro děti, které tudy denně chodí do školy. Navíc na druhé straně Strakonické, která také patří ke Zbraslavi, roste rodinná zástavba, což zvyšuje potřebu bezpečného propojení,“ uvedla.
Stavbu, která zahrnovala přeložení inženýrských sítí a zvládnutí složitého geologického podloží, realizovala společnost Metrostav TBR ve spolupráci s firmou BES. Projekt byl dokončen včas a bez významného narušení dopravy na Strakonické. Podchod také zohledňuje budoucí rozšíření komunikace na parametry dálnice D4.
Na projekt se ale na sociálních sítích snesla kritika veřejnosti. Původní návrh od architekta Josefa Habersbergera vtotiž vypadal jinak a podle kritiků byl hezčí. V původním návrhu měl podchod kulatý tvar a uprostřed měl světlík, který do podchodu propouštěl světlo. V současném podchodu světlík chybí a tvar průchodu je oproti původnímu návrhu méně organický.
Náměstek pro dopravu Zdeněk Hřib se na sociálních sítích pokoušel kritikům z řad veřejnosti vysvětlit, proč ke změnám došlo. „Je to levnější a schůdnější. Takhle by musel podchod víc do hloubky a byl by tam strmý sráz. Světlík u původního návrhu by navíc omezoval možnost budoucího rozšíření silnice na 6 pruhů,“ napsal na síť x.com Hřib.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
Já se vsadím, že i když bude podchod, nechají nahoře 50km v hodině, kvůli buzeraci...
Jak je vyřešené osvětlení po setmění? Co do počinu - no konečně....Ale trochu se obávám, že to tam rychle bude smrdět jako jiné podchody a pak - večer se tam budou ženské a děti bát vlézt..
Je postaveno něco jiného, než se schválilo, páč se to nezamlouvalo unifikovanému plniči penězovodů? No a co, Hřib to nějak okecá. Není to náhodou pro to, že než aby zakázku provedl někdo správně, ale bez úplatku, raději se udělá blbě ?