Radnice Prahy 3 plánuje zavést zónu s omezením rychlosti na 30 kilometrů v hodině v okolí vinohradské nemocnice. Vyplývá to z nedávného usnesení radních městské části, o vyznačení zóny radnice požádá dopravní odbor magistrátu. Podle předsedy výboru pro územní rozvoj zastupitelstva Prahy 3 Matěje Michalka Žaloudka (Zelení) připravuje radnice i další zóny, které by postupně měly být ve všech rezidenčních oblastech Prahy 3 s výjimkou hlavních tahů.
Zóna s omezením bude vymezena ulicemi Soběslavská, Šrobárova, Vinohradská, U Vinohradského hřbitova. Radnice podle schváleného dokumentu záměr projednala s nemocnicí, policií, radnicí Prahy 10 i uměleckou školou Václava Hollara, která se v oblasti nachází. Uspořádala také setkání s místními a anketu, ve které se respondenti vyjádřili pro zavedení zóny.
Michalk Žaloudek řekl, že koalice v Praze 3 má v programovém prohlášení postupné zavádění zón s omezením na 30 kilometrů v hodině v celé Praze 3. V minulosti již je zavedla v okolí Biskupcovy ulice, na Jarově nebo v oblasti ulic Na Parukářce a Ke Kapslovně. Dále je podle předsedy v plánu omezení v části Žižkova mezi ulicemi Želivského a Rokycanova, další oblasti budou následovat.
Radnice může zóny zavádět pouze na místních komunikacích, které má na starosti, u významnějších tahů vykonává správu magistrát. Ten bude mít prostřednictvím městské firmy Technická správa komunikací na starosti zajištění dopravního značení na základě žádosti městské části o zřízení zóny.
Vedení Prahy 3 podle Michalka Žaloudka ve všech případech pořádá takzvanou participaci, tedy zapojení místních obyvatel do přípravy opatření. „Jsme asi první městská část v Praze, která participuje dopravní opatření," řekl. Participace mají podobnou podobu jako v případě okolí vinohradské nemocnice, tedy procházek s místními a dotazníků. Radnice setkání využívá také ke sběru podnětů od obyvatel ohledně opatření, která by mohla v dané oblasti zlepšit v oblasti dopravy život místních.
Takzvané zóny 30 platí v metropoli například na celém území Prahy 7 s výjimkou hlavních silnic, v Karlíně nebo v některých oblastech Smíchova. V metropoli pořádá v posledních měsících skupina Poslední generace CZ protesty na hlavních silnicích, nejčastěji magistrále, na kterých aktivisté požadují plošné snížení nejvyšší povolené rychlosti z 50 na 30 kilometrů v hodině. Zástupci vedení metropole plošné snížení odmítli, omezení rychlosti se nebrání v rezidenčních čtvrtích.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.