Před sídlem Autoklubu České republiky dnes od šesté hodiny ranní až zhruba do tři čtvrtě na osm startoval závod 1000 mil československých, kterého se účastní historická vozidla. Trasa závodu vede z Prahy do Bratislavy a zpět. Řidič nejedou na rychlost, ale na přesnost. Vítězem se stane ten, který bude mít v cíli průměrnou rychlost nejbližší 45 kilometrům v hodině.
Závod letos slaví 90 let a na start se postavilo 115 posádek, všichni musí podle pravidel jet v autě vyrobeném do roku 1939. Trať závodu je vedena mimo rychlostní komunikace a jede se za plného silničního provozu.
Na startu se objevily i tři vozy, které se účastnily původního závodu 1000 mil československých. „Aero 750 Sport bylo postaveno speciálně pro tento závod, s vozem Praga Alfa v roce 1933 zvítězil Ing. Petr Mucha, třetím vozem bude Tatra 77 z roku 1934. Trasa soutěže mezi Prahou a Bratislavou vede po co nejpůvodnější trase závodu a vůbec celý letošní ročník se snažíme přiblížit co nejvíce původnímu závodu,“ uvedl v tiskové zprávě ředitel závodu Jiří Patočka.
Veteráni byli v Opletalově ulici před Hlavním nádraží k vidění už včera, kdy se posádky začaly postupně řadit podle startovních čísel, ve stejném pořadí dnes jeden po druhém v minutových intervalech startovali. Řidiči svým fanouškům často mávali a zdravili se s nimi. Do cíle první etapy v Bratislavě řidiči dorazí mezi čtvrtou a šestou hodinou.
V pátek čeká závodníky slovenská část soutěže a v sobotu brzy ráno odstartuje poslední etapa z Bratislavy zpět do Prahy. Před budovu Národního technického muzea Praha by posádky měly přijíždět v sobotu mezi pátou a sedmou hodinou. Na místě proběhne komentovaný příjezd účastníků, představení vozidel, kulturní program a po půl osmé vyhlášení výsledků soutěže 1000 mil československých 2023.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.