Tramvaje 15T ForCity, které měly problémy s praskajícími pryžovými segmenty kol, může pražský dopravní podnik (DPP) provozovat bez omezení. Drážní úřad podle serveru Zdopravy.cz zrušil své původní rozhodnutí, které počítalo mimo jiné s omezením rychlosti souprav. Dopravce ale musí nadále pravidelně sledovat opotřebení segmentů kol a plnit další podmínky úřadu.
U tramvaje 15T ForCity podle techniků dopravního podniku odpadávala pryžová vrstva mezi obručí a nábojem. Kvůli tomu se mohla obruč uvolnit. Koncem loňského listopadu dopravní podnik oznámil, že v řádu týdnů vymění u všech tramvají T15 tlumící pryžové segmenty za nový typ, který měl nejlepší výsledky v praktických testech.
Drážní úřad kvůli problémům s koly zahájil s pražským dopravním podnikem správní řízení. Původní rozhodnutí, které však nenabylo právní moci, počítalo například s omezením rychlosti souprav typu T15 ze 60 na 40 kilometrů v hodině.
Tento týden úřad rozhodnutí změnil. "Vzhledem k tomu, že DPP v rámci odvolání předložil nové skutečnosti mající vliv na další provoz tramvají zmíněného typu a Drážní úřad nové informace akceptoval, došlo ke zrušení původního rozhodnutí," potvrdil serveru Zdopravy.cz mluvčí Drážního úřadu Martin Novák.
Nové rozhodnutí Drážního úřadu stanovuje pro DPP několik povinností. "Mezi ně patří zpracování nových provozních předpisů, týdenní sledování opotřebení pryžových segmentů, provádění zkušebních jízd po zavedení nových segmentů a uchování a evidence jednoho segmentu z každé nové šarže," uvedl Novák.
Nízkopodlažní kloubové tramvaje T15 ForCity vyrábí plzeňská strojírna Škoda Transportation. DPP má 243 těchto vozů, což z nich činí druhý nejpočetnější typ po vozech T3 R.P. Celkem má dopravní podnik podle informací na svém webu 818 tramvají.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.