Počasí dnes2 °C, zítra4 °C
Pátek 22. listopadu 2024  |  Svátek má Cecílie
Bez reklam

Výměna přístřešků na zastávkách MHD má skončit na konci června

Výměna přístřešků na pražských zastávkách MHD má skončit na konci června. Firma Technologie hlavního města Prahy (THMP) zároveň jedná o odkupu přístřešků, které dosud provozovala firma JCDecaux. Mohly byl nahradit zastaralý mobiliář vlastněný dopravním podnikem. Řekl to ředitel THMP Tomáš Jílek. Město musí ještě vyřešit i otázku provozu reklamních ploch na zastávkách.

Společnost JCDecaux vlastnila většinu zastávek v metropoli na základě smlouvy z roku 1994, výměnou za platbu městu a jejich pořízení a údržbu mohla na nich provozovat reklamní plochy. Minulé vedení magistrátu rozhodlo o jejich nahrazení vlastními přístřešky, výměna začalo koncem roku 2021 a podle Jílka jsou nyní vyměněny na zhruba 450 zastávkách.

Podle dřívějších informací se výměna týká necelých 700 zastávek. Vedle nich je zejména v okrajových částech metropole ještě asi 400 zastaralých přístřešků z plechu a drátěného skla, které vlastní dopravní podnik. Kromě toho mají městské části zájem o umisťování přístřešků na zastávkách, kde dosud nejsou.

K výměně uvedených starých přístřešků dopravního podniku a uspokojení požadavků radnic by podle Jílka mohl po repasování posloužit mobiliář, o jehož odkupu THMP jedná s JCDecaux. Celkem by šlo o 600 přístřešků, proti nákupu nových by tím firma chtěla podle Jílka ušetřit zhruba polovinu nákladů a celý proces zrychlit. Nově vyrobené zastávky podle něj vyjdou zpravidla na 300 tisíc až 350 tisíc bez instalace.

„Pokud bychom přístřešky koupili a repasovali, tak bychom dosáhli stavu cirka 1300 zastávek vybavených nějakým typem přístřešku, což by bylo výrazné zlepšení oproti nynějšímu stavu, kdy jich je necelých 1000," vysvětlil ředitel. Dodal, že THMP uzavřela s JCDecaux memorandum a v nejbližší době by o pokračování jednání měli rozhodovat městští radní. Cenu případné transakce mají určit znalecké posudky.

Na provoz reklamních ploch na zastávkách město plánuje vysoutěžit firmu. O vypsání soutěže by měli podle Jílka brzy rozhodovat radní. S ohledem na zhruba miliardové náklady města na výměnu zastávek je podle něj důležité, aby nový mobiliář začal přinášet zisky. Ty by měly být i po plánované redukci reklamních ploch výrazně vyšší, než kolik magistrát získával od JCDecaux. „Studie, které máme, říkají, že výnosy by se mohly až zdesetinásobit," řekl ředitel. Ideálně by podle něj firma chtěla provozovatele vybrat do konce roku.

Hodnocení článku je 90 %. Ohodnoť článek i Ty!

Autoři | Foto IPR Praha

Štítky přístřešky, MHD, doprava, Praha

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Výměna přístřešků na zastávkách MHD má skončit na konci června  |  Doprava  |  Zprávy  |  Pražská Drbna - zprávy z Prahy

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.