Nechvalně proslulý dopravní terminál na Černém Mostě prošel prvním kolem revitalizace, dostal nové informační tabule, lavičky, odpadkové koše i nové nátěry. V plánu má město i celkovou rekonstrukci, k té se ale nedostane dřív než za sedm let.
Úpravy terminálu měl na starost Regionální organizátor Pražské integrované dopravy spolu s dalšími subjekty. Místo, které funguje od roku 1998 bylo zanedbané, do konstrukcí zatékalo.
„Upravili jsme nástupiště a další mostní konstrukce tak, aby se celý prostor stal důstojným a hlavně bezpečným vstupem do Prahy. Důležité bylo zejména provést úpravy odvodnění, protože právě zatékání do konstrukcí bylo nejzávažnějším problémem všech mostních objektů," popsal v tiskové zprávě Josef Richtr, náměstek generálního ředitele Technické správy komunikací.
Dělníci vybudovali betonové odvodňovací žlaby se svody, které odvádí vodu z povrchu do kanalizace. „Díky těmto úpravám a sanacím povrchů se také odstranil pověstný problém s rampouchy, které ohrožovaly cestující. Provedli jsme také kompletní protikorozní nátěr sloupů a zábradlí, celý prostor jsme vyčistili a doplnili o nové lavičky a další mobiliář,“ dodal Richtr.
Kromě toho je na terminálu dvanáct nových informačních tabulí a dva souhrnné informační panely. „Na jednotlivé obrazovky také umíme poslat aktuální informace o případných mimořádnostech nebo výlukách. I když se snažíme, aby cestující trávili čekáním na navazující spoje co nejkratší čas, je potřeba, aby čekali v kulturním a čistém prostředí, kde se budou cítit bezpečně a kde o ně bude náležitě postaráno. K tomu slouží také naše infocentrum, které zde funguje již od roku 2020,“ vysvětlil v tiskové zprávě ředitel ROPID Petr Tomčík.
Nově by se také mělo intenzivněji uklízet a bude tu nainstalován nový navigační systém.
„Zatím jsme si posvítili na ty nejakutnější problémy. Ve vzdálenější budoucnosti bychom rádi celý terminál vyladili i stavebně, aby byl přívětivý, ale i praktický, a stal se důstojným centrem nejen místní čtvrti, ale celého východního sektoru Prahy,“ uvedl v tiskové zprávě a radní pro oblast dopravy Adam Scheinherr (Praha sobě).
Podle Institutu plánování a rozvoje projde každý den terminálem 50 tisíc cestujících, celá stavba je ale architektonicky zastaralé. Přístup k nástupišti metra směrem do centra je komplikovaný a autobusy musí terminál několikrát zbytečně objíždět. „Navíc na základě technických průzkumů bylo zjištěno, že lávka nad nástupišti autobusů je ve špatném stavu a zhruba do deseti let bude vyžadovat celkovou rekonstrukci,“ píše se na webu institutu.
Kvůli náročné přípravě a vysokým investičním nákladům podle institutu celková rekonstrukce nezačne dřív než v roce 2030.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.