Dnes, 14:00
Společnost Volvo Car nechala předčasně odstranit velký reklamní billboard umístěný na pražské ulici 5. května. Venkovní plocha, která díky speciální vrstvě zachytává škodlivé emise, porušovala předpisy.
Billboard byl součástí komunikace dlouhodobého závazku firmy ke snižování dopadu na životní prostředí. Pro billboard byla zvolena certifikovaná technologie společnosti Endutex Ibérica. Plachta byla vyrobena z ekologické tkaniny Biotex Mesh a opatřena fotokatalytickou povrchovou úpravou na bázi oxidu titaničitého. Tato technologie aktivně rozkládá oxidy dusíku a těkavé organické sloučeniny, vznikající mimo jiné z automobilové dopravy, a přeměňuje je na neškodné sloučeniny. Naměřené účinky této technologie odpovídají schopnosti stovek vzrostlých stromů čistit městské ovzduší. Šlo o jedinou takovou plochu v ČR.
V nařízení o regulaci reklamy, které schválili pražští radní, jsou plachty na domech zakázány na území Pražské památkové rezervace a na území památkových zón. Ve zbývající třetí zóně pro ně platí speciální pravidla. Nesmí být nasvíceny, mohou být jen na slepých stěnách budov a nesmí překračovat jejich obrysy.
„Volvo Car Czech Republic v tomto případě jednalo v dobré víře. Reklamní plochu si objednalo u etablovaného dodavatele venkovní reklamy, který se smluvně zavázal dodržovat veškeré právní předpisy a řídit se Etickým kodexem společnosti Volvo Cars," uvedla v tiskové zprávě mluvčí Volva Petra Doležalová.
Billboardová kampaň vznikla podle serveru Mediaguru ve spolupráci se společností Superposter a agenturou Knowlimits.
„Jak se následně ukázalo, byla společnost Volvo Car CR ohledně souladu dané plochy s platnou legislativou patrně uvedena v omyl. Volvo na vzniklou situaci reaguje maximálně zodpovědně. Bezprostředně poté, kdy obdržela upozornění veřejnosti a dospěla k vlastním zjištěním, společnost dodavatele vyzvala k okamžitému odstranění reklamního billboardu," dodala Doležalová.
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám