Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.
PR článekPondělí, 10. října 2022, 18:30
Wolt Market otevřel v Michli už čtvrtou pobočku v hlavním městě a rozšiřuje také sortiment, který v aplikaci či na webu zákazníci najdou. Ti pak objednávku dostanou v průměru do 25 minut, a to díky i chytrému rozvržení obchodů a pohotovosti zaměstnanců.
Během pandemie zažila oblast doručování potravin obrovský boom, v současné situaci se ale některé společnosti z českého trhu stahují. To Wolt Market otevírá už pátou pobočku v České republice a chce se rozrůstat ještě dál. Jak se to povedlo?
Wolt Market se udržel i proto, že si dal reálné cíle fungování. Lidem už od začátku nabídl půlhodinový limit doručení nákupu, zatímco ostatní deset až patnáct minut. K tomu má obchody v Praze, nevozí zboží z velkých skladů mimo město.
„Když v Praze slibujete donášku do 15 minut, musíte mít minimálně 12 obchodů. To znamená prostory, kde platíte nájem a zaměstnance, a kam každý den dovážíte zboží. To je velmi náročný model fungování,“ vysvětlila na tiskové konferenci Jana Trnovská, ředitelka Wolt Market pro Českou republiku a Slovensko.
„Vidíme, že pro zákazníka to rozdíl není. Dokonce jsme zjistili, že čím nižší čas doručení byl slibován, tím nižší byla průměrná cena košíku. Lidé totiž pak nakupovali častěji v menších objemech,“ řekla Trnovská.
Michelská pobočka pokrývá jihovýchod Prahy, tedy Nusle, Chodov, Vršovice, Záběhlice, Braník a Libuš. Stejně jako ostatní obchody, nabízí tři a půl tisíce produktů. Sortiment ale Wolt Market do konce roku rozšířit na čtyři tisíce.
Wolt Market má teď čtyři obchody v Praze a jeden v Brně. „Z dlouhodobého hlediska plánujeme jít i do dalších měst, vzhledem k současné situaci jsme ale opatrní,“ popsala plány Trnovská.
Typický zákazník Wolt Marketu má 15 až 45 let a do košíku si dává jedenáct položek. Nejvíc objednávek probíhá mezi čtvrtou a osmou hodinou večer, od pátku do neděle. Nejexponovanější čas je pak v pátek po osmé.
V Brně lidé nakupují méně často, v košíku mají ale o deset procent položek víc. V hlavním městě má ale průměrný košík o patnáct procent větší hodnotu. Lidé mají nejraději rajčata, Coca-Colu, vodku, zmrzlinu Grom a rohlíky. Moravané zase nejčastěji kupují toaletní papír, hroznové víno, farmářská vejce a okurky hadovky.
Kromě běžných zákazníků Wolt Market využívají také firmy. Ty si dvakrát až třikrát týdně do kanceláří objednávají velké donášky, například ovoce a zeleninu či občerstvení na firemní akce.
Supermarket na první pohled vypadá jako každý jiný, v policích v jednotlivých uličkách je vyskládáno zboží, jsou tu i mrazáky a velký chlaďák. Zákazníci se sem ale nedostanou, smí sem jen zaměstnanci.
Ti přijmou objednávku na tabletu a pak s košíkem procházejí mezi regály a „nakupují“ podle seznamu zákazníka. Pečlivě se dívají třeba i na to, v jaké fázi zralosti chce objednávající banán.
Zaměstnanci, kteří jsou na pobočce už nějakou dobu, se tu vyznají a průměrně jim trvá zabalení jedné objednávky pět minut. Samotný obchod je také navržen prakticky, nejpopulárnější produkty jsou nejblíže výdeji. „Je to o efektivitě, ne o vizuální prezentaci jako v běžných supermarketech,“ zdůraznila Trnovská.
Objednávku v papírových taškách pak převezme kurýr. O mražené výrobky je postaráno, kurýři mají totiž termo tašky, které udrží teplotu.
Podle Wolt Marketu má objednávání potravin přes aplikaci s okamžitou dovážkou velkou budoucnost. Spotřebitelé si totiž uchovají až 75 procent návyků i po skončení pandemie a podle odhadu společnosti McKinsey&Company bude globálně 18 až 30 procent nákupů v roku 2030 provedeno přes okamžitou donášku a celkový počet online supermarketů vzroste na 45 tisíc. V současné době má světový trh okamžitého doručování potravin hodnotu 25 miliard dolarů, do roku 2025 se má dokonce ztrojnásobit.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.