Do pěti týdnů vzniknou na křižovatce ulic Legerova a Vinohradská u Národního muzea dva nové přechody pro chodce. Dnes to novinářům řekl náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr (Praha Sobě). Umístění přechodů nebude podle náměstka nijak omezovat automobily, jelikož dopravu na křižovatce již řídí semafory. Úprava souvisí také s plánovanou stavbou tramvaje na Václavské náměstí. Podle Scheihnerra by mohla začít na konci příštího roku.
Přechod u nové budovy Národního muzea již v minulosti existoval, byl však zrušen z bezpečnostních důvodů v době, kdy v budově sídlilo Rádio Svobodná Evropa. V současnosti musí chodci buď využít podchod, nebo magistrálu riskantně přeběhnout, což podle Scheinherra podle měření z roku 2019 učiní asi 450 lidí denně. „Důležité je, že přechody absolutně neomezí ani automobily, protože chodci budou přecházet v době, kdy tam stejně stojí na červenou,“ řekl náměstek.
Doplnil, že budování přechodů již začalo a hotovo by mělo být na začátku srpna. Jaromír Heinc z městského Institutu plánování a rozvoje (IPR) doplnil, že přechody jsou předznamenáním budoucího řešení křižovatky, ze které město plánuje vést tramvaj dolů na Václavské náměstí. Část kolejí mezi oběma budovami muzea již dopravní podnik vybudoval, podle Scheinherra se nyní trať projektuje. Náměstek doplnil, že finální řešení křižovatky počítá s odstraněním podchodu pod magistrálou.
Místostarosta Prahy 2 Václav Vondrášek (ODS) dodal, že umístění přechodu blíže k hlavnímu nádraží napomohlo vybudování nového chodníku podél magistrály, který město otevřelo v roce 2019. „Teprve teď, když tady ten chodník je, přechod dostane větší smysl,“ řekl.
Magistrát již dříve nechal spolu s rekonstrukcí historické budovy Národního muzea obnovit okolí muzea. Práce trvaly více než rok a stály zhruba 140 milionů korun. Prostor mezi dvěma budovami muzea byl vydlážděn, vznikla tam tramvajová kolej. Proměna se týkala také Čelakovského sadů.
Město si v minulém volebním období nechalo zpracovat studii takzvané humanizace magistrály od kanceláře dánského architekta Jana Gehla. Podle té by se rušná silnice měla změnit v třídu doplněnou přechody a veřejnými prostranstvími tak, aby ve městě netvořila bariéru. Kolem studie se už v minulém volebním období objevily spory, podle kritiků by navržené kroky komplikovaly automobilový provoz. Z úprav, které studie navrhla, se od jejího vzniku v roce 2017 neuskutečnilo prakticky nic.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.