Oblouk 36 rekonstruovaného Negrelliho viaduktu je jako první zasklen, vybavení zázemím a připraven pro využití. Lidé si ho pro nekomerční účely mohou zdarma rezervovat, za ty komerční se bude platit. Oblouk teď budou dva roky testovat jak pro ekonomické, tak po stránce využití, poté se počítá i se zasklením dalších oblouků.
„Vize schválená Radou hlavního města je taková, že zaskleno by tu mělo být čtyřicet oblouků. Čtyřicet procent z nich by mělo být pronajímáno komerčně, čtyřicet procent kulturním subjektům a dvacet procent krátkodobě pro start-upy, které by se více střídaly,“ řekl na slavnostním otevření oblouku radní pro majetek Adam Zábranský (Piráti).
Podle Zábranského se v době zkušebního provozu bude provádět i ekonomická analýza, například náklady na vytápění spojené s provozem oblouku. „Budeme moci lépe spočítat, jak tato vize sedí na ekonomiku, aby to pro město nebylo nějak extrémně zatěžující. Pokud se pilotní provoz osvědčí, tak budeme připravovat projekt na zasklení dalších oblouků,“ dodal Zábranský.
To se ale stane nejdříve za dva roky a město je nebude zasklívat najednou, aby to nebyl jednorázový obrovský výdaj.
Pondělí, 30. října 2023, 16:00
Dělníci Technické správy komunikací zasklili první oblouk v rekonstruovaném Negrelliho viaduktu na Florenci. V rámci dvouletého pilotního provozu v něm od března příštího roku bude fungovat informační centrum. Město chce poté využít čtyřicet...
„Budu jedině rád, když se městu podaří vybudovat i ty další oblouky, protože Negrelliho viadukt jako naprostá dominanta Karlína a obecně Prahy si to určitě zaslouží. Po tím mostem se divoce parkovalo a vypadalo to všelijak,“ konstatoval starosta Prahy 8 Ondřej Gros (ODS).
Zkoumat stavbu budou i odborníci z Českého vysokého učení technického, ti budou monitorovat vliv provozu a dalších faktorů na konstrukci.
Podle náměstka primátora Petra Hlaváčka je úprava oblouku první z vylepšování okolí Karlína a Florence. Počítá s opravou Karlínských kasáren, Penta pokračuje v architektonických soutěžích na úpravu okolí Florence a Správa železnici plánuje postavit železniční zastávku Praha Florenc.
„Majetkově je to tak, že konstrukce a část pod pilíři je Správy železnic a to mezi je města,“ sdělil Hlaváček. Technická správa komunikací pak vybudovala kanalizační přípojky a zajistila zasklení.
S projektem přišli Yvette Vašourková a Igor Kovačevič, architekti kanceláře CCEA MOBA, už když Správa železnic začala rekonstrukci viaduktu připravovat.
„Nebudeme testovat provoz jen ze strany energií, ale i to, co všechno ten prostor unese. Jaké aktivity, jaký je o to zájem ze strany obyvatel,“ vysvětlila Vašourková.
Lidé si mohou prostor rezervovat přes formulář na webu, pro nekomerční účely je k dispozici zdarma, dohlížet na využití ale budou na místě kustodi.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.