Pátek, 1. srpna 2025, 14:30
Po dvou letech prací dnes zástupci Správy železnic, ministerstva dopravy, města a stavebních firem představili modernizované nádraží Bubny, novou zastávku Výstaviště a trať, která mezi nimi vede. Na nové nádraží čekala Praha čtyřicet let, naposledy se otevíralo to holešovické.
První vlaky s cestujícími se na trať podívají už v sobotu 2. srpna, pojedou do Kralup nad Vltavou a dál do Ústí nad Labem. A v pondělí vyjedou spoje z Masarykova nádraží do Kladna.
Budova nádraží má 250 na 50 metrů a stojí na pilířích. Pod těmi je teď prostor pro komerční jednotky, kterých postupně otevřou víc než deset. Má čtyři nástupiště a částečně pochozí střechu s výhledem na Vltavu a Negrelliho viadukt. Je to technický unikát, vlaky totiž vjíždějí přímo do budovy.
Středa, 4. června 2025, 18:30
V úseku železniční trati mezi Bubny a Výstavištěm už v rámci modernizace probíhají dokončovací práce a začátkem srpna by se na ni měly vrátit vlaky. Tím ale stavba nekončí, pod tratí je v plánu vybudovat například kavárnu, restauraci a místa pro...
Modernizovaná dvoukolejná trať mezi Bubny a novou zastávkou Výstaviště má 1,3 kilometru a z velké části stojí také na piliřích, je to nejdelší železniční estakáda v republice. Stavbaři tak mohli odstranit železniční náspy a zrušit přejezd v Bubenské ulici a propojit horní a spodní Holešovice novou ulicí Nicholase Wintona.
V holešovické části v prostorech pod estakádou vytvoří zázemí pro poskytování služeb, hotovo by mohlo být za dva roky.
Modernizace a výstavba vyšla na 5,6 miliardy. Trať je součástí trasy mezi Prahou, letištěm a Kladnem, tvoří ji jeden samostatných etap. Zatím se podařilo dokončit rekonstrukci Negrelliho viaduktu, opravuje se Masarykovo nádraží. Ještě letos má začít modernizace trati z Ruzyně do Kladna, příští rok vypíší tendr na úsek mezi výstavištěm a novou podzemní stanicí v Dejvicích. Na letiště by se cestující mohli vlakem dostat v roce 2030.
Pátek, 1. srpna 2025, 14:24
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám