V úseku železniční trati mezi Bubny a Výstavištěm už v rámci modernizace probíhají dokončovací práce a začátkem srpna by se na ni měly vrátit vlaky. Tím ale stavba nekončí, pod tratí je v plánu vybudovat například kavárnu, restauraci a místa pro volný čas.
Práce na trati, která je součástí trasy z Kladna na pražské letiště začaly v lednu 2023. Jeden a půl kilometru dlouhý úsek je ve většině veden po estakádě a prostor pod ní promění. Zatím se dokončuje dlažba chodníků a asfaltování silnice.
„Vzniknou tu vestavby třeba s kavárnou nebo restaurací, stylovým posezením a místem pro trávení volného času. Území se propojí, zpřístupní veřejnosti a přinese do města novou energii,“ uvedla Správa železnic.
Jak informoval server zdopravy.cz, v okolí budou i herní a vodní prvky, umělecká díla a letní pavilon. Otevřený bude prostor peším i cyklistům.
Úterý, 6. května 2025, 07:00
Po dvouleté rekonstrukci se 1. srpna na trať mezi Bubny a Výstavištěm, která je součástí železniční cesty na letiště, vrátí vlaky. Právě ji osazují kolejemi, na nové stanici Bubny dělníci pokládají dlažbu a osazují ji přístřešky. Zastávce Výstaviště...
Návrh stejně jako projekt stanice Výstaviště vytvořilo studio dh architekti. Ti navrhli i stanici Nádraží Veleslavín.
Stavba trati na letiště má celkem jedenáct etap, hotovo už je na Negrelliho viaduktu, pracuje se rekonstrukci Masarykova nádraží a dokončuje se modernizace mezi stanicemi Kladno a Kladno-Ostrovec.
Ještě letos má začít modernizace trati z Ruzyně do Kladna, příští rok bude Správa železnic hledat zhotovitele stavby trati z Výstaviště do Dejvic. Z Prahy se pak na letiště lidé podle plánu dostanou v roce 2030.
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám