Počasí dnes10 °C, zítra10 °C
Úterý 23. dubna 2024  |  Svátek má Vojtěch
Bez reklam

Ze strážníků se stala druhá dopravní policie, stěžuje si starosta Prahy 8. Žádá více hlídek kolem stanic metra

Vedení „osmičky“ pomalu dochází trpělivost s drobnými kriminálními živly na nejfrekventovanějších místech. Starosta Prahy 8 se proto ve čtvrtek obrátil na vedení hlavního magistrátu a městské policie s žádostí o posílení hlídek v ulicích městské části. Městská policie však naráží na problém, který se dlouhodobě nedaří řešit. Tím je podstav strážníků v jejich řadách.

Starosta Prahy 8 Ondřej Gros (ODS) dnes odeslal pražskému primátorovi a řediteli pražské městské policie žádost o navýšení počtu strážníků ve vybraných lokalitách Prahy 8, zejména v okolí stanic metra. Svou žádostí reagoval na zvyšující se počty stížností na bezpečnostní situaci v okolí stanic metra Florenc, Ládví, Kobylisy a Palmovka.

„Zvyšuje se počet stížností na bezpečnostní situaci ve výše uvedených lokalitách. Jde především o distribuci drog, konzumaci alkoholu a na ní napojené agresivní živly. Mám odůvodněné obavy, že zrušení mobilní služebny povede k dalšímu zhoršení situace a eskalaci oprávněné nespokojenosti našich občanů,“ píše v dopise starosta Ondřej Gros a dodává: „Dovoluji si připomenout, že radnice městských částí nemají prakticky žádné represivní prostředky, kterými by mohly podobné problémy řešit. Jsou odkázány na městskou policii vedenou panem ředitelem, jejím vrchním velitelem jste pak Vy, pane primátore.“

Pražské městské policii chybí do ideálního stavu 367 lidí. Nábor se nám nedaří, říká ředitel

Pražské městské policii chybí do ideálního stavu 367 zaměstnanců, má jich 2153. Nejvíce strážníků je ve věku 41 až 50 let. S nedostatkem strážníků se městská policie potýká dlouhodobě, proto před čtyřmi lety zavedla řadu bonusů. Včera byla v...

Náborové síto hatí plány

V nelehké situaci se v tento moment nachází rovněž městská policie. Ta sice registruje slušný zájem o práci strážníka, řada uchazečů ale náborovým sítem neprojde.

„Pražská městská policie se stejně jako další bezpečnostní sbory a další organizace a firmy již delší dobu potýká s nedostatkem zaměstnanců. Přestože se snažíme na poli náboru dělat maximum, jsou jevy a okolnosti, které nejme schopni ze své pozice ovlivnit. I přes veškeré benefity a nástupní plat, který dnes činí zhruba čtyřicet a půl tisíce korun hrubého a je na trhu práce konkurence schopný i v rámci pražského prostředí, a stále značně vysokého zájmu pracovat pro městskou policii, se nám nedaří naše stavy naplnit,“ shrnula mluvčí městské policie Irena Seifertová.

Podle ní v rámci výběrového řízení uchazečům stále největší problém činí psychotesty. „Městská policie se ale rozhodla, že půjde cestou kvality, nikoli kvantity a na tom nechce nic měnit, proto nebudeme vstupní náborová kritéria snižovat,“ dodala.

Mobilní služebnu nahradí pěší hlídky

V dopise adresovaném vedení hlavního města a také městské policii si starosta Gros stěžuje také na to, že se na stoupající kriminalitě může podepsat absence mobilní stanice, která na „osmičce“ devět let fungovala. Podle slov starosty se vedení městské policie rozhodlo mobilní služebnu městské části vrátit. 

„Zapůjčené vozidlo osm let fungovalo jako mobilní služebna a prostředek prevence kriminality právě v exponovaných místech, jako jsou stanice metra a jejich okolí. Automobil zakoupila a vybavila městská část. Vznikla tak pojízdná kancelář s veškerým vybavením, která měla být zaparkována vždy v potřebných lokalitách. Cílem bylo omezovat přestupkovou a trestnou činnost jak v jednotlivých ulicích, tak před problémovými provozovnami,“ shrnul tiskový mluvčí městské části Martin Šalek.

Městská policie podle svých slov automobil vracet nechtěla. Technický stav ale jiné řešení neumožňoval. Strážníci proto budou okolí stanic metra pokrývat pěšími hlídkami.

„Obvodní ředitelství městské policie se minulý týden domluvilo s hospodářskou správou městské části na převzetí tohoto devět let starého vozidla z důvodu provedení některých nutných oprav a výměny pneumatik. Následně ale bylo městské policii sděleno, že na tyto opravy nejsou ze strany městské části finance. Rádi bychom tedy dementovali informaci, že se jednalo o rozhodnutí vedení městské policie,“ řekla redakci Drbny mluvčí strážníků.

Druhá dopravní policie

Starosta městské části se závěrem dopisu opřel do strážníků také vyjádřením, že v poslední době spíše suplují dopravní policii. „Rád bych připomněl, že městská policie původně vznikla kvůli dohledu nad dodržováním veřejného pořádku. Teprve v posledních letech se z ní stala jakási druhá „dopravní policie“. To je podle mne velká chyba. Bezpečí na ulici vidím jako důležitější. Proto vidím jako naprosto nutné, aby se počet strážníků v exponovaných lokalitách Prahy 8 navýšil a strážníci byli opravdu vidět,“ uzavřel Gros.

Hodnocení článku je 60 %. Ohodnoť článek i Ty!

Štítky Praha, Praha 8, městská policie, strážníci, Ondřej Gros, Irena Seifertová, obecní policie, městská část, stanice metra, ODS, Martin Šalek, Florenc, Ládví, Kobylisy

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Ze strážníků se stala druhá dopravní policie, stěžuje si starosta Prahy 8. Žádá více hlídek kolem stanic metra  |  Krimi  |  Pražská Drbna - zprávy z Prahy

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Uložené články mohou používat pouze přihlášení uživatelé.

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.