Podvodník vydávající se za pracovníka bezpečnostního oddělení České národní banky jménem Jiří Gregor kontaktoval ženu a nalhal jí, že má napadený účet. Muž přiměl svou oběť, aby si nainstalovala speciální aplikaci do telefonu. Díky ní si podvodník usnadnil další cestu k penězům ženy. Aplikace mu totiž umožnila vzdálený přístup do jejího internetového bankovnictví. Žena i nadále jednala podle instrukcí podvodníka.
Žena převedla ze svého spořícího účtu na účet jiné banky 120 tisíc korun. Když už limit nedovolil poslat žádné další peníze z běžného účtu, chopil se ženy jiný podvodník, který se vydával za supervizora ČNB, který měl řešit „další ohrožené finanční prostředky“. Muž se představil jako pan Holub a instruoval ženu k dalším krokům.
Podvodník ženě sdělil, aby vybrala veškeré finanční prostředky i ze svého běžného účtu, vložila je do obálky a osobně je předala muži, který se vydával za kurýra ČNB. Ten je měl podle legendy doručit agentovi z České národní banky.
Žena tedy jela z práce v jedné z obcí ve Středočeském kraji do obchodního centra Černý Most, kde ze svého běžného účtu vybrala všechny peníze, vložila je do obálky a předala muži, který se vydával za kurýra ČNB a který na ni v obchodním centru čekal. Žena při tom byla stále ve spojení s podvodníkem, který se vydával za pana Holuba.
„S ním ještě hovořila krátce po předání peněz a pak telefonický hovor, který trval od devíti hodin ráno do zhruba dvanácté polední, ukončil. Na zpětné volání zvedla telefon cizí osoba,“ uvedla policejní mluvčí Vlasta Suchánková. Žena tímto způsobem přišla o téměř 300 tisíc korun.
„Policisté ze skupiny kybernetické kriminality, kteří se tímto případem poškozené ženy na základě jejího oznámení zabývají, by v souvislosti s prověřováním tohoto případu, v němž zahájili úkony trestního řízení pro podezření ze spáchání trestného činu podvodu, rádi hovořili s mladým mužem, který coby kurýr ČNB, převzal „do bezpečí“ peníze podvedené ženy. Jeho podobu zachytily bezpečnostní kamery. V případě, že mladého muže někdo pozná, ať kontaktuje policisty prostřednictvím linky 158,“ uvedla mluvčí.
Policie radí žádným podobným telefonátům nedůvěřovat a odmítnout je, případě se zkontaktovat se svou domovskou bankou a ověřit si informace. „Žádná banka, ani bankovní úředník, poradce či další pracovníci banky ale rozhodně nežádají nainstalování aplikace ke vzdálenému přístupu do internetového bankovnictví svých klientů a nenabádají je k výběru či převodu peněz na jiné účty, či jejich fyzické předání dalším osobám,“ uzavřela mluvčí.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
A já už myslel, že konečně odhalili jednoho z podvodníků, kteří tuto zemi okradli o biliony korun za posledních 34 let...