Vedení metropole představilo v úterý společně se společností DDB Prague kampaň k očkování proti koronaviru. Zaměřuje se výhradně na motivaci široké veřejnosti k očkování, ochranu zdraví a vidinu návratu k běžnému způsobu života. Kampaň je vedena jako nízkonákladová, stála přibližně 600 tisíc korun. V částce je zahrnuta jak samotná kampaň, tak vytvoření, provoz a rozvoj webové aplikace. Od poloviny února pak budou nasazeny rádiové spoty a využit bude také prostor v tištěných médiích, on-line médiích a dalších plochách.
Praha spolu s agenturou DDB Prague připravila pro Pražany informační kampaň o očkování proti covidu-19. Zaměřuje se na širokou veřejnost a staví na pozitivních emocích a srozumitelnosti.
Hlavními tématy jsou typické životní situace, které jsou kvůli koronaviru omezené. Jedná se například o setkávání lidí, kulturní události či návrat dětí do škol.
„Cílem kampaně je ukázat, že návrat k životu, na který jsme byli zvyklí, je možný, a výrazně k tomu může pomoci právě očkování. Je to svobodné rozhodnutí každého z nás a mělo by být učiněno na základě relevantních informací, které jsou dostupné například na webu ockovani.praha.eu. Podle mého názoru v této situaci přínosy očkování dalece převyšují jeho možná rizika,“ uvádí pražský primátor Zdeněk Hřib.
Kampaň je vedena jako nízkonákladová. V částce přibližně 600 tisíc korun je zahrnuto jak vytvoření, provoz a rozvoj webové aplikace, tak obrazový spot pro seniory, licence na fotografie, tisk vizuálů, pronájem ploch, prostor v rádiích, tištěných i on-line médiích nebo pronájem obrazovek v budovách nemocnic v metropoli.
„Po roce se dostáváme do kritické fáze boje s pandemií covid-19. Lidé jsou unaveni, přejí si návrat k normálnímu životu. Zároveň ale jsou lidé vystaveni množství neodborných názorů, konspiračním a dezinformačním kampaním, které ohrožují důvěru lidí v očkování. Právě očkování je přitom tou nejrychlejší cestou, jak se vrátit k běžnému, svobodnému životu tak, jak jsme jej znali před pandemií. Představovanou kampaní k očkování mimo jiné suplujeme vládu České republiky, která v komunikaci s občany tragicky selhává,“ říká náměstek pražského primátora pro oblast bezpečnosti Petr Hlubuček.
„Očkování bude skutečně účinné jen ve chvíli, kdy bude očkován dostatečný podíl obyvatel. Z toho důvodu jsme se rozhodli realizovat informační kampaň, která nyní přichází do veřejného prostoru. Chceme být Pražanům oporou v jejich váhání a podpořit jejich rozhodnutí vlastním očkováním posílit celou společnost, zejména nejohroženější skupiny obyvatel, jakými jsou senioři, lidé se sníženou imunitou a další,“ popisuje pražská radní pro oblast zdravotnictví a sociální politiku Milena Johnová.
Důležitou součástí kampaně jsou webové stránky ockovani.praha.eu. Lidé na nich najdnou novinky o očkování, základní informace či návody k registraci na očkování.
Do spolupráce se bezplatně zapojila celá řada subjektů včetně DDB Prague. Pražský dopravní podnik například vyčlenil pro umístění vizuálů prostor v prostředcích MHD, na stojanech a nástěnkách v metru či hlášení v metru.
Bezplatnou pomoc poskytl také Svaz provozovatelů venkovní reklamy formou digitálních i klasických CLV nosičů na exponovaných nástupištích metra a LED obrazovky na frekventovaných úsecích komunikací.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.