Pražští hygienici kvůli trasování lidí s covidem-19 apelují, aby lidé věnovali větší pozornost příchozím hovorům z neznámých čísel. Ve středu se napoprvé dovolali jen asi polovině lidí, které potřebovali kontaktovat, uvedli na webu. Podle dat na webu Chytré karantény pražská hygienická stanice vyřešila ve středu 968 pozitivních případů a 1038 rizikových kontaktů. Celkem 159 pracovníků telefonovalo více než 12 tisíc minut, průměrně s každým nakaženým deset minut a s jeho rizikovým kontaktem šest minut.
Ze 797 volání hovor lidé napoprvé nepřijali ve 392 případech. „To už je skutečně vysoké procento. Věříme, že se jednalo o zcela výjimečný den, dosud se nic takového nestalo. V rámci navazujících volání se podařilo naprostou většinu případů zdárně vyřešit,“ uvedla ředitelka hygienické stanice Zdeňka Jágrová. Podle dat Chytré karantény se nakonec dovolali 67,7 procentům lidí.
„Epidemiologická šetření sehrávají stěžejní úlohu při zjišťování rizikových kontaktů covid-19 pozitivních pacientů s cílem nastavení navazujících protiepidemických opatření. Jde o důležitou prevenci v oblasti eliminace stávající nepříznivé epidemiologické situace,“ dodala Jágrová.
Za pátek pražská hygiena zvládla kontaktovat 68,3 procenta všech nově zjištěných pozitivních případů a 58,8 procenta nově zjištěných rizikových kontaktů. Podle dat se situace výrazně zlepšila, před týdnem bylo do 24 hodin kontaktováno jen 36 procent pozitivně testovaných.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
Neznámá čísla nezvedám, zvedat nebudu a hned je blokuji. Nestojím o to, aby si ze mě kdokoliv dělal srandu. A že volá hagienik je mi naprosto jedno. Když si dokázal zjistit moje číslo, může si zjistit i elektronickou adresu a kontaktovat mě jejím prostřednictvím. Ostatně všechny státní orgány mají za povinnost, podle zákona o elektronické komunikaci, v prvé řadě zjišťovat zda má adresát datovou schránku a jejím prostřednictvím se s ním spojit. Pokud datovou schránku nedohledají a volaný jim neznámé číslo típne a blokuje, mají prostě smůlu. Kdyby Primula a ostatní potentáti srozumitelně komunikovali a vysvětlovali, asi by udělali líp. Co si o tom má jeden myslet, když jeden člen vlády něco řekne a druhý to v zápětí popře, viz Hamáček a Havlíček! Co si mám myslet o Primulovi, když veřejně v televizi slibuje jak bude vstřícný a jak bude všechno vysvětlovat, jak bude podávat informace, když potom řekne budou povinné kremace, při tom není zřejmé, na základě čeho tak "odborně usuzuje" a hned na to otočí, že jako ne!
Celá tato šaráda je založena na neexistující povinnosti nikoliv jen vlastnit telefon, ale i mít jakýkoliv tarif, ať již se smlouvou či bez smlouvy. A dále také na neexistující povinnosti, tzv. přijmout hovor. A dále na povinnosti, mít cosi jako perpetuum mobile, prostě telefon je spotřebič a kdykoliv může přestat fungovat z mnoha příčin a proto zakový zákon ani nejde vtělit od sbírky zákonů. A dále neexistuje povinnost do telefonu odpovídat v českém jazyce a pod skutečnou identitou. Lze odpovědět třeba v tahitštině. A navíc si může člověk celou škálu čísel, jež považuje za non grata, zablokovat pomocí svého vlastního programu, nikoli jen některá.
Taky nezvedam cizí čísla, většinou to jsou otravný lidí s nesmysly, už dávno to měli udělat trestný a ne se divit, že se teď cizí čísla neberou.
Ne zvedám žádná cizí cicla. Jestli si mislite že jsem vás hej počkej. Tak se běžte léčit do bohnic pomatenci
Ne zvedám žádná cizí cicla. Jestli si mislite že jsem vás hej počkej. Tak se běžte léčit do bohnic pomatenci
čísla které neznám nezvedám a SMS nečtu, neumím je pořádně otevřít, spíše se mi je podaří většinou vymazat, aniž bych je četl, a mobil mám u sebe jen velmi zřídka
čísla které neznám nezvedám a SMS nečtu, neumím je pořádně otevřít, spíše se mi je podaří většinou vymazat, aniž bych je četl, a mobil mám u sebe jen velmi zřídka
Někdy neznámé číslo zvednu, ale nestačím se divit, že volající neví, koho volá.
Vážená vládo, vážení Hygienici. To o čem nyní píšete jsou jen plody bezohledného navolávání za podpory lobistů ve vládě. Nikdo s tím nic nechtěl a nechce dělat a tak se lidi zařídili. Jednoduše nezvedají neznámá čísla. Proto Vám doporučuji rozesílat SMSky, nebo u zajistiti u operátora, aby zasílal jiné ID než číslo. Třeba název.
Neberu telefonáty od neznámých čísel.A v práci u sebe stejně nesmíme mít telefon a to je nás na hale 300 lidí na jedné směně.Takže si může volat kdo chce .-)