neděle 20. září 2020 Oleg

Nedá se k nám dovolat. Všichni zaměstnanci se věnují trasování, nikdo nemá čas brát telefony, říká pražská hygienička

Pražská hygienická stanice znovu spustila informační linku k novému typu koronaviru. Na telefonním čísle 227 272 065 budou proškolení operátoři odpovídat na dotazy v pracovní dny od 10:00 do 18:00. Hygienická stanice hlavního města o tom dnes informovala na svém webu. Informační linky byly zejména v březnu na počátku epidemie přetížené, později byla jejich činnost postupně utlumená. V provozu zůstává linka ministerstva zdravotnictví nebo Státního zdravotního ústavu.

Přetížené linky

„Nedá se k nám dovolat. Všichni zaměstnanci se věnují trasování, nikdo nemá čas brát telefony," řekla k opětovnému spuštění informační linky v pondělí na tiskové konferenci ředitelka pražské hygienické stanice Zdeňka Jágrová. Zároveň doporučila využívat e-mailovou poštu.

Nonstop je dostupná infolinka Státního zdravotního ústavu na číslech 724 810 106 a 725 191 367. Funguje také informační linka ministerstva zdravotnictví na čísle 224 972 222 a je v provozu v pracovních dnech od 9:00 do 17:00. Tato linka slouží občanům s dotazy ohledně jakýchkoliv zdravotnických témat. Kontakty na jednotlivé další krajské hygienické stanice uvádí ministerstvo na webu.

Lidé měli od začátku epidemie extrémní zájem o informace a infolinky byly přetížené. Od března fungovalo také call centrum na lince 1212, které za zhruba 100 dní fungování vyřídilo na 25 tisíc hovorů. Původně linku zřídilo ministerstvo průmyslu a obchodu a operátoři odpovídali nejprve na dotazy ohledně podnikání a uzavřených provozoven, později převzali i dotazy týkající se zdravotnictví, hygienických opatření, sociální problematiky, přeshraničního pohybu a dopravy. Volajícím byla na lince dostupná i psychologická pomoc, která už ale také skončila.

400 až 600 hovorů denně

V době nouzového stavu volalo na linku 400 až 600 lidí denně. Rekordní počet hovorů byl 30. března, kdy o informace žádalo 804 volajících. V posledních červnových týdnech vytíženost linky klesala, průměrně měla 50 až 100 hovorů za den. Zdravotnická část linky byla ukončená na konci června. Dál linka odbavuje hovory o programech ekonomické pomoci pro podnikatele, nájemce nebo firmy.

Na webu ministerstva zdravotnictví fungoval také chatovací robot zdravotní sestra Anežka. Za první týden fungování na konci března službu využilo téměř 50 tisíc lidí. Nejčastěji se ptali na příznaky, možnost pohybu po ČR a jak se nechat vyšetřit.

Autoři | Foto Nemocnice Na Bulovce

Štítky koronavirus, komunikace, linka, Praha, hygiena, informace

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.