čtvrtek 20. ledna 2022 Ilona

On-line chat s náměstkem primátora pro dopravu Adamem Scheinherrem

On-line chat s náměstkem primátora pro dopravu Adamem Scheinherrem
Špatná dopravní situace na Žižkově, ucpaná Zenklova ulice, nově vznikající cyklopruhy na frekventovaných silnicích a kolony vznikající kvůli nesystematickému koordinování investičních akcí v Praze. To jsou jen některá dopravní témata, kterým se v on-line chatu se čtenáři Pražské Drbny věnoval náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr.

Otázka
Dobrý den, proč je na křižovatce ulic Trojská a Nad Kazankou značka "neprůjezdná oblast". Hodně řidičů dle mého jede zbytečně přes Tróju. Proč tento úsek neudělat "oficiálním" i ze směru od Trojského mostu? Děkuji
Šimon Šefčík

Odpověď
Toto je záležitost městské části, která si to prosadila. Musíte se obrátit na ni. V tomto ohledu nemám kompetenci, je to čistě na MČ.
9.12.2021 09:31:29

Otázka
Dobrý den, pane náměstku, opravdu je tolik potřebné podporovat cyklodopravu? Nerozumím pruhům pro cyklisty například na Chlumecké či Patočkově ulici. Vždyť tudy může jet na kole jen sebevrah. Proč je takový tlak na cyklodopravu? Praha přeci není jen centrum města, je členitá, kopcovitá a mnohem raději bych byl za propojování jednotlivých městských částí cyklostezkami než cyklopruhem uprostřed frekventované silnice. Děkuji
David Linhart

Odpověď
Veškerá nová cykloopatření sleduji a kontroluji, aby byly provedeny pouze tam, kde nesníží počet jízdních pruhů a vyskytly se pouze tam, kde mají cyklisté povolenu jízdu. Dle statistik se nikde nezvýšila nehodovost, právě naopak. Pokud by tomu tak nebylo, rád to napravím.
9.12.2021 09:29:27

Otázka
Dobrý den, bydlím na Praze 8, kterou jste dle mého nevhodnou koordinací prací na komunikacích naprosto odstřihli od širšího centra města. Prakticky přes rok jezdím z Karlína domů přes 45 minut. Jinudy než přes Zenklovku to nejde. Opravdu to nešlo lépe koordinovat?
Martina Kolmanová

Odpověď
Na Praze 8 letos probíhala jedna významná akce, Kompletní rekonstrukce Prosecké včetně kanalizace, vodovodu, kabelů, vozovek a chodníků včetně trolejového vedení. Bohužel špatná dopravní situace je zde způsobena malou kapacitou Zenklovy ulice, jejíž rekonstrukce ale proběhla ještě před mým nástupem.
9.12.2021 09:27:11

Otázka
Starosta Prahy 6 Ondřej Kolář nenechává nit suchou na vaší komunikaci směrem k Praze 6. Jak hodnotíte svou komunikaci směrem k městkým částem? Spolupracujete s nimi?
Dejvičák

Odpověď
Na Praze 6 by si měli vyjasnit hlavně komunikaci mezi sebou ve vedení. Veškeré záležitosti totiž konzultuji s panem radním pro dopravu Jiřím Lálou.
9.12.2021 09:25:01

Otázka
Jste držitelem řidičského průkazu? Pokud ano, jak často jezdíte autem po Praze?
Mojmír Mikuláš

Odpověď
Ano jsem, dokonce za studentských let jsem jezdil s dodávkou. Po Praze jezdím ob den.
9.12.2021 09:24:06

Otázka
Poznavaji vas lide? Vynadal vam nekdy nekdo na ulici kvuli doprave v Praze? Pokud ano, jako to bylo a o co slo?
Lubos Ruzicka

Odpověď
Na ulici mne občas někdo osloví. Nepamatuji si negativní oslovení, většinou právě naopak.
9.12.2021 09:23:44

Otázka
Při špatném řízení oprav netrpí jen řidiči aut, ale v kolonách končí taky autobusy a tramvaje. přitom říkáte, že automobilová doprava je jen třetina dopravy v Praze, ale když ta nefunguje, tak na některých úsecích nefunguje ani MHD, kterou tak propagujete. Jak na to reagujete?
Jiří Kaláb

Odpověď
Po mém nástupu jsme maximálně urychlili zavádění preferencí pro MHD a opravu veškeré infrastruktury. Věřím, že pokud budeme Prahu opravovat, tak se z historického dědictví špatného technického stavu, vedoucího k náhlým nehodám brzy dostaneme a na naši infrastrukturu bude mnohem větší spolehnutí a nebude muset být ani tolik oprav.
9.12.2021 09:22:01

Otázka
Kdy jste naposled jel autem v Praze a skončil jste v koloně? Odkud kam jste jel? Vycházíte někdy při plánování uzavírek nebo plynuosti provozu z osobní zkušeností?
Antonín Berger

Odpověď
Autem jsem jel včera s dítětem k doktoru. Projel jsem zrekonstruovanou Argentinskou, poté přes předlážděný Hlávkův most po magistrále a dolů na Karlovo náměstí až do Polikliniky Kartouzská. Aktuální situace není nijak výjimečná, ale v Praze jezdí čím dál více aut. Aktuálně více než v roce 2019. Rekonstrukce bohužel nelze provést bez dopravních omezení a bez problémů s tím spojených. Za ty se omlouvám, ale jsme v rozvinutém městě, jehož ulice se utvářely přes 7 století a jehož infrastruktura se musí opravovat. Během pandemie, kdy doprava klesla dlouhodobě na úroveň minus 20% jsme se mohli pozorovat, že ulice byly snadno průjezdné a bezpečné, i přes probíhající rekonstrukce. To je bohužel maximum, co pražská infrastruktura zvládá a je to dáno historickým vývojem. Proto jsme zahájili projekt na dokončení Městského okruhu i pomáháme maximálně státu v přípravě Pražského okruhu a uvnitř města podporujeme maximálně MHD, která zde má potenciál přepravit nejvíce lidí.
9.12.2021 09:21:01

Otázka
Proč má TSK tolik volných pozic a tolik lidí podalo výpověď? Není něco špatně ve vedení této firmy?
Bára kadlecova

Odpověď
Sháníme spoustu nových lidí na nové agendy, kterým se TSK nově věnuje. Rozšiřujeme týmy – třeba i IT, komunikace, oddělení zeleně, kontrola kvality služeb. Fluktuace zaměstnanců TSK, ale není nijak výjimečná.
9.12.2021 09:16:01

Otázka
Kolik stalo stěhování TSK do obchodního centra?
Petr Novák

Odpověď
Současné prostory jsou nedostačující potřebám TSK, neboťa) Budova Řásnovky nesplňuje současné požadavky na moderní kancelářský prostor b) Dochází ke zbytečné roztříštěnosti lokalit, což ztěžuje komunikaci – více než 60 lidí sedí dnes na dislokovaném pracovišti v Lihovarské a část na Bojištic) TSK nemá smysluplné kontaktní centrum pro obsluhu veřejnostid) Budova Řásnovka nemá k dispozici parkoviště kapacitně odpovídající počtu služebních vozidelDále majitel budovy Řásnovky (HMP) nepodporoval úpravu Řásnovky pro TSK a plánoval využít ji pro své interní potřebyCílem bylo najít nové moderní prostory (klimatizace, zázemí atd.), kde jsme z pohledu pracovního prostředí chtěli posílit a podpořit komunikaci a diskusi uvnitř TSK – tj. větší důraz na společné prostory umožňující formální (zasedačky) i neformální (kuchyňky, neformální sezení, terasy) schůzky. Cílem bylo přestěhovat TSK do moderních kancelářských prostor.Nové prostory mají mnoho benefitů – jsou zde vytvořeny nové kuchyňky, v každé kuchyňce budou k dispozici kávovary a výrobníky sodovky. K dispozici máme více než 2 000 m2 teras, které jsou pouze pro TSK – k dispozici tak bude i mnoho venkovních míst.K dispozici je kolárna s šatnou a sprchou.Kanceláře jsou součástí obchodního centra a na „dosah ruky“ jsou tedy i restaurace a kavárny v centru, posilovna, dětský koutek či prodejna Lidlu, lékárna a ostatní obchody.
9.12.2021 09:14:35

Otázka
Dobrý den si z řidičů děláte vy. Značená cyklosteska uprostřed tramvajových kolejí, dvě souběžné cyklostezky v Podolí. Koněvova ulice podélné dopravní značení jízdního pruhu tak úzké,že se zde sotva vejde osobní automobil a v celém úseku Ohrada - Spojovací propadlé kanály na vozovce,kterým se vozidla snaží vyhnoud a musí vybočovat do profilu cyklostezky. SilniceI/12 Českobrodská od křižovatky s Jahodnickou po odbočku na Průmyslovou výtluky i 20cm hluboké rozmístěné všude v obou jízdních pruzích, to TSK neregistruje a nekontroluje. Tam pošlete cyklisty ať si užijí adrenalin jako na singeltracku a umístěte dopravní značku pozor nebezpečí, když nejste již minimálně 2roky ty krátery schopní opravit. Nesmysly ,jako uříznout zábradlí , aby chodci nemuseli podchodem ,tam kde podchod již je vybudovaný to je populistické, nic víc. Rekonstrukce Zenklovi od zastávky U kříže po zastávku Vosmíkových ta se vám také povedla. Rozšířili jste chodník ještě více na ukor jízdního pruhu a auta nahnali tramvajový pás. Chodník je minimálně využívaný, za to když je dopravní špička auta blokují tramvaje a nabírá se zde takové zpoždění, že řidiči tramvají nestihnou na Palmovce daší spoj ,který mají obsadit v rámci střídaných přestávek s oddělením řidiče od vozu. Tomu vy říkáte preference MHD? Podle vás ten tramvajový boom je postavit na několika úsecích pár metrů kolejí, které nic neřeší? Hlavní nádraží řešit konečnou úvratí,místo propojení s Vinohradskou třídou. Smyčka Zahradní město SSZ bez preference v pevném cyklu a nevybudování na nové trati rychlostní výhybku, připadá vám to normální? Již další rok se opravuje Kutnohorská ulice ,která je vždy částečně uplně uzavřena jedním směrem a nákladní automobily i přez zákaz pokračují ulicí Hornoměcholupská. Ta je již v tím to také v dezolátním stavu a POLICII dodržování zákazu vjezdu jsem za 2roky viděl kontrolu provádět 3x. Jste populůista a rozumíte chodcům,cyklistům,ale MHD a individuální automobilové dopravě rozhodně NE. Malé v ve slově Vy píší proto, že si vás nevážím. S pozdravem, ať žijí nové volby na magistrát HL.m.Prahy
Petr Novotný

Odpověď
Dobrý den, Praha skutečně zažívá tramvajový boom. Získali jsme tři nová stavební povolení na plnohodnotné, více než kilometr dlouhé, nové tramvajové tratě. Další 4 povolení na smyčky či prodloužení. To se posledních 20 let nedělo.
9.12.2021 09:12:30

Otázka
Co jste prosím udělal pro pokračování výstavby vnitřního Pražského okruhu? Kde najdu vyjádření všech dotčených subjektů k úpravě dopravního značení ( cyklo pruhy ulice Chlumecká záměrné zmenšení profilu jízdního levého pruhu určitě nemá 3m, Olšanská ulice jeden jízdní pruh, Vinohradská nova křižovatka kde je svedený jízdní pruh do tramvajové zastávky před semafory
Martin Minář

Odpověď
Za přípravou vnitřního Městského okruhu je obrovské množství odvedené práce. Momentálně máme hotový koncept dokumentace pro územní rozhodnutí.Celý projekt Městského okruhu jsme s Petrem Hlaváčkem od základů změnili a konečně zahájili přípravu dokumentace pro územní rozhodnutí. Většinu dopravy svedeme pod zem. Nechceme, aby okruh přetínal město, dělal v něm krátery a rozděloval lidi a městské části. Naopak. Uvažujeme úplně jinak. Moderně, esteticky, s ohledem na všechny druhy dopravy a hlavně Pražany. Nechceme v Praze dálnici, ale důležitou obchvatovou komunikaci, která nabídne potenciál pro další rozvoj města. Jsem přesvědčený, že právě díky tomu se proti nové podobě nevyslovila jediná městská část. To je obrovský posun a základ úspěchu pro všechna potřebná razítka a povolení.Ještě před dostavbou Městského okruhu může významně kapacitně pomoci námi zahájený projekt zkapacitnění Průmyslovém polookruhu. I zde má vzniknout tunel mezi křižovatkami s Kolbenovou a Poděbradskou a tím toto úzké hrdlo bude snadno a plynule průjezdné při mnohem vyšší kapacitě.Na Chlumecké se pouze udělal ochranný jízdní pruh na žádost Městské části. Ochranné pruhy jsou součástí jízdního pruhu pro auta a širší vozidla ho taktéž mohou využívat. Na Olšanské vznikla úprava kvůli nenormovému přechodu pro chodce a rozšíření tramvajového ostrůvku. Podobně na Vinohradské se nacházel nenormový ostrůvek. Všechny dotčené lokality ale sledujeme a v případě nutnosti jsme připraveni je upravit.
9.12.2021 09:08:51

Otázka
Dobrý den, jako občan Žižkova, který je teď dopravně ve strašném stavu, se ptám: Koordinuje někdo stavební práce v Praze týkající se dopravní infrastruktury? V době IT, 76 let po válce, 32 let po revoluci.
Jan Šplíchal

Odpověď
Žižkov bohužel trpí na zastaralou infrastrukturu veškerých inženýrských sítí a zároveň nutností připravit se na novou výstavbu. Většina akcí, které zde probíhá, není přímo spojená s komunikacemi, ale právě s tím, co je vše ukryto pod nimi. Např. páteřní kanalizace i vodovod jsou zde 120 – 140 let staré a takto opravdu nebude vyhovovat nové výstavbě. Proto je zde taková koncentrace rekonstrukcí, které jsou koordinovány dopravními inženýry z odboru Pozemních komunikací a drah. Vše je připraveno do detailu, ale pokud do toho vstoupí náhlá havárie, jako nedávno, pak to způsobí problém. S tím se bohužel nedá počítat, za potíže se omlouvám, ale město se musí opravit.
9.12.2021 09:02:04

Otázka
Kdy rezignujete na svůj post?
Martin Minář

Odpověď
Uvidíme, jak dopadnou volby. Držte mi palce :-)
9.12.2021 08:56:30

Otázka
Dobrý den, z jakého důvodu máte stále uživatelsky nepřívětivě nastavený elektronický způsob placení poplatku zón placeného stání pro rezidenty, kdy rezident se musí přihlásit pod přihlašovacím jménem a heslem (tedy je ověřeno, o koho se jedná) a poté po vyplnění údajů musí vše vytisknout na papír, podepsat, naskenovat a vložit zpátky do systému? Není jednodušší, při ověřeném přihlášení, to pouze uložit do systému? Jakou právní závaznost má pouhá kopie bez originálu? Mám za to, že přihlášení pod jménem a heslem je víc než "ušmudlaná" kopie. Jedná se zde tedy o cílenou buzeraci řidičů z Vaší strany?
Jan Šplíchal

Odpověď
Popsaný způsob prodlužování parkovacích oprávnění již více jak rok nepoužíváme. Důvodem jeho zavedení bylo odpojení hl. m. Prahy od přístupu k základním registrům. Protože hl. m. Praha potřebovalo po odpojení zachovat možnost elektronického podání žádosti o prodloužení, bylo po dohodě s právníky jako náhradní řešení zvoleno použití vytisknutého, podepsaného a naskenovaného čestného prohlášení.Na začátku mého mandátu jsem prosadil novelizaci příslušného zákona a Praha získala vstup do registru obyvatel. Díky tomu v současné době při podání žádosti o prodloužení parkovacího oprávnění jsou již žadatelé ztotožňováni se základními registry a přikládají se podle platné Metodiky pouze naskenované takové dokumenty, které nelze ověřit ve veřejných registrech (nájemní smlouvy, leasingové smlouvy apod.).
9.12.2021 08:56:03

Otázka
Pražský okruh - už měl dávno být.....? Dík za odpověď
Zuzana Bílková

Odpověď
Nejvíc chybí 511 mezi Běchovicemi a D1, je taky nejvíc připravená. Námitky k územnímu rozhodnutí nyní posuzuje Jihočeský kraj. Pak se musí začít s 520 v tunelové variantě mezi D8 a D11 a budou všechny dálnice napojené na Pražský okruh. Zatunelování je jediná varianta, na které se shodly oba kraje i všechny dotčené městské části a obce. Na závěr přijde nejsložitější severní část 518 a 519, která se musí dělat najednou. Praha a Středočeský kraj nečeká se založenýma rukama, až to udělá stát. Jsou za námi konkrétní výsledky, díky kterým celý proces urychlujeme. V případě 511 jsem vyjednal memorandum s Ministerstvem dopravy a docílili jsme toho, abychom mohli začít vykupovat pozemky pro zelené pásy už před územním rozhodnutím, což jsme letos také udělali. Praha teď vlastní okolo 40 % pozemků pro budoucí zelené valy. Zároveň už teď máme pozemky pro ty oblasti, které budou nejvíce zasažené negativními vlivy dopravy. Stát totiž běžně vykupuje až po pravomocném územním rozhodnutí, což vede ke zbytečným protahovačkám. Momentálně finalizujeme přípravy a zároveň probíhají menší investice, které si vyžádaly městské části – jako například opravy silnic a stavby cyklostezek. Nejhorší je, když levá ruka neví, co dělá ta pravá. To ale není případ Prahy a sousedů ze Středočeského kraje. Máme společnou představu a vizi. Přesně víme, kudy chceme, aby okruh vedl – to doposud nikdo jasně nepotvrdil. Jednáme se samosprávami, popoháníme ŘSD a díky kolegovi náměstkovi pro územní rozvoj Petrovi Hlaváčkovi se nám podařilo o několik let zrychlit schvalování změn Územního plánu i Zásad územního rozvoje.
9.12.2021 08:52:55

Otázka
Kdy skončí genocida obyvatel Spořilova? Co jste pro ně (mimo slibů) udělal?
Vilém Farský

Odpověď
Největší problém Spořilova je chybějící část Pražského okruhu 511, kterou má v kompetenci stát. Chybí infrastruktura, díky které by těžká nákladní tranzitní doprava měla jak objet Prahu včetně Spořilova.Praha dlouhodobě volá po části 511 Pražského okruhu. Kvůli chybějícímu úseku mezi D1 a D11 trpí celé hlavní město a nejvíce právě Pražané ve Spořilově. Stát se za 19 let nikam. Od získání posouzení vlivu na životní prostředí se nestalo vůbec nic. Nevykoupil se ani jeden pozemek. Stavba nemá územní rozhodnutí. RHMP naopak odhlasovala výkup pozemků pod budoucími zelenými valy, které odcloní negativní vlivy dopravy od okolní zástavby. 30 - 40 metrů vysoký zelený kopec plný stromů pro nejdůležitější část v okolí Běchovic konečně máme kde udělat a můžeme začít pracovat na dokumentaci. Zametáme státu cestičku a chceme projekt rychle posouvat k úspěšnému dokončení. To se státu jako investorovi dlouhodobě nedaří. Těžká tranzitní doprava musí mít možnost Prahu objet. Ne do ní vjet, zanechat po sobě znečištěný vzduch v širším centru města, a zase jet dál. My za Prahu pomáháme, jak jsme slíbili státu i městské části Praha – Běchovice. Přitom vnější okruh okolo Prahy, nejdůležitější součást české dálniční sítě, má stavět stát. Věřím, že díky výkupům zelených pásů se sníží odpor občanů proti Pražskému okruhu, a celá stavba se po skoro dvou dekádách konečně začne hýbat. Lidé na Spořilově se už natrpěli dost.
9.12.2021 08:51:17

Otázka
Dobrý den, zajímalo by mne, proč jsou v Praze silnice v tak zoufale stavu. Zda někdo kontroluje, jak svou práci provádějí silničáři. Připadá mi, že místo aby malé díry nevyříznou a pak teprve zarovnání, ale jen zasypou studenou směsí a přejedou koly autem, aby to bylo utemované a je hotovo. Místo díra pak je hrbol. Byl jsem takovéto opravy svědkem na konečné 195 na Zahradním městě. Jen to odbydou a je hotovo. Stav povrchu silnic v Praze je nejhorší v Evropě. Jezdil jsem 29 let do zahraničí a mohu posoudit. Děkuji
Vladimír Matějka

Odpověď
Jen samotná TSK letos investovala 2.5 miliardy, aby se po Praze dobře jezdilo. Nelepili se jen díry, ale dělaly se úplné opravy. Peníze šly hlavně do rekonstrukcí městských radiál - Prosecká, Argentinská nebo i Koněvova a Strakonická, ale také pěší a cyklistické infrastruktury. Jen pro představu – loni to bylo 1.3 miliardy korun. Musíme investovat víc. Po našem nástupu jsme zatáhli za ruční brzdu a zastavili, kam se řítil stav silnic a kolejí. Byl na nich dluh 30 miliard korun. To znamená, že 30 miliard korun v minulosti mělo jít na opravy a nešlo. Letos nám přálo počasí a díky tomu jsme stihli přes 150 velkých investičních staveb a více než 3000 akcí běžné údržby. Mimo jiné tím pomáháme naší zpomalené ekonomice zasaženou Covidem. Některé akce trvaly déle. Ale trvaly déle, aby se tam mohli vystřídat všichni, kdo měli v území nějaké plány. DPP, TSK, plynaři, síťaři, kanalizace, vodovody i soukromé společnosti. To je podstata koordinace. Ne odkládání investic, jak říkala opozice. Všichni se setkají u jednoho stolu, naplánují práce a na místo se pak nemusí několik let sáhnout. Samozřejmě pokud se nestane havárie. S tím se nedá počítat. Novinkou taktéž je, že po mém nástupu jsme na TSK zřídili oddělení kontroly kvality staveb. To zde nikdy nebylo a až nyní se snažíme důsledně kontrolovat veškeré stavby.
9.12.2021 08:48:52

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.