Učitelka Martina Bednářová v minulém týdnu využila hodinu slohu v 8. třídě na pražské Základní škole Na Dlouhém Lánu k šíření dezinformací týkajících se války na Ukrajině. Její výklad plný lží, které šíří ruská propaganda, si nahráli sami žáci. Učitelka na škole už neučí. Informoval o tom server Seznam Zprávy.
Server Seznam Zprávy dnes informoval o případu učitelky, která na pražské základní škole využila hodinu slohu k výkladu na téma válka na Ukrajině. Její výklad pro žáky osmé třídy základní školy však byl plný lží, které šíří ruská propaganda, a tak si žáci během hodiny nahráli osmnáctiminutový audiozáznam.
V nahrávce zaznívají nejrůznější lži, které se tradičně šíří na dezinformačních webech. „Mně včera zrovna, já jsem to tedy smazala, shodou okolností došel obrázek současného Kyjeva. Jako nic se tam neděje,“ říká učitelka Martina Bednářová v záznamu, který mají Seznam Zprávy k dispozici.
Žáci argumentovali tím, že ve zprávách České televize viděli, že Kyjev hoří. „ČT 1 patří do skupiny médií, které jsou vázány na miliardáře Sorose. A o tom víme přesně, komu ten je poplatný,“ říká v nahrávce Bednářová a dodává, že žáci by si měli informace hledat ve více zdrojích.
Pondělí, 14. března 2022, 10:24
Hlavní weby, které v českém prostředí léta zveřejňovaly fake news, jsou sice momentálně zablokované, rozhodně to ale neznamená, že by se dezinformace přestaly šířit. V řetězových mailech se nyní hojně objevují fotky nacistů, kteří mají být údajně z...
Čtvrtek, 10. března 2022, 17:00
Na internetu a na různých sociálních sítích se v posledních dnech rozhořela informační válka v souvislosti s děním na Ukrajině. Do boje s nesmírně aktivními a nelítostnými ruskými dezinformátory i trolly se pouští čím dál častěji i lidé z opačné...
Sama učitelka si nemyslí, že pochybila a tvrdí, že žákům předkládala ověřená fakta. „V hodině jsme se zabývali dnes tolik diskutovanou tematikou rusko-ukrajinské války a stručnými přehlednými dějinami obou států. Pracovala jsem pouze s ověřenými a historicky zdokumentovanými fakty,“ napsala redaktorce Seznam Zpráv Bednářová.
Odborník na vzdělávání a mluvčí Českých elfů, kteří se zabývají dezinformacemi, uvedl, že výklad učitelky je mimo základní informační gramotnost. „Zde se pochopitelně paní učitelka dostává do situace, kdy tvrdí zjevný nesmysl,“ uvedl pro Seznam Zprávy Bohumil Kartous.
Ředitelka Základní školy Na Dlouhém Lánu učitelce nařídila překážku na straně zaměstnavatele, aby už mezi děti do tříd nechodila. „Byla jsem šokovaná obsahem nahrávky, vůbec jsem si nedokázala představit, že by tak vzdělaný člověk mohl ve třídě před dětmi předvést takovou přednášku plnou nenávisti, nepravdy a předkládat dětem takovéto věci,“ řekla pro Seznam Zprávy ředitelka Renata Riedlová, která dodala, že po Velikonocích chce s Martinou Bednářovou ukončit pracovní poměr.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
Pro Bohdanu Lenzovou, Danu Sykorovou, Pavla Nováka: "Učitelka Martina Bednářová se dle zveřejněných nahrávek zcela evidentně pokusila o tzv. indoktrinaci jí svěřených žáků ve výuce, kdy jim bezostyšně vnucovala LŽI, cílenou ruskou propagandu, ruský narativ, který má za cíl jediné, omlouvat bohapusté vraždění obyvatel Ukrajiny. Páchanou genocidu, neomluvitelný válečný akt agrese vůči legitimnímu suverénnímu státu. Skutečnosti prokázané, potvrzené, normálnímu zdravému člověku s alespoň standardní gramotností musí být jasné, o co tam jde. Ať si ta učitelka (kdokoli jiný) myslí co chce, ale není oprávněna, dokonce nesmí provést to, co bohužel udělala. V hodině ČJ - slohu notabene, ale ani v jiné. Z její strany zjevně šlo o cíl, promyšlenou propagandistickou akci s cílem vymytí mozků žáků, provedení indoktrinace na dětech v ruském zájmu vyvražďování rasy/ skupiny obyvatel. Ze strany učitelky jde o trestný čin podpory těchto páchaných zvěrstev, obhajobu toho hnusu, propagaci zla a násilí. Ty nahrávky jsou tak zřejmé, nevyvratitelné, ještě, že ti žáci jsou tak chytří a ty nesmyslné bláboly a vyslovené lži ruské propagandy z úst učitelky si správně nahráli. Jako důkazní materiál k podání obžaloby naprosto dostačující. Učitelka zneužila postavení úřední osoby za svým zjevným připraveným účelem omluvy války a její přímé podpory. Bohužel, ale vůbec bych se nedivil, kdyby taková paní učitelka navíc jednala jako osoba spolupracující ve prospěch cizí (ruské) moci a byla k tomu patřičně instruována a řízena. Až takové to může mít konsekvence, ale to ať potvrdí soudní řízení s paní učitelkou. Ona si může myslet co chce, to je její věc, ale tím to končí, nesmí s tím takto indoktrinovat žáky, což měla za svůj cíl." Kdo tohle není schopen pochopit, je morální chudák s pokřiveným charakterem. Každá válka a vyvražďování obyvatel, cílená genocida, to je naprostá katastrofa! Bohužel, odnesou to zase obyčejní lidé, kteří chtějí "jen" normálně žít... HOWGH
Pro J. M., podporovatel lži je podle vás kdo?! Kdo určuje, co je práva a co lež? Média tvrdí každé něco jiného, sociální sítě jsou prolezlé "zaručeně pravdivými" informacemi. Nechte si ty vaše obviňování, že se někdo dopustil zločinu, nejste tady u soudu, vy o víně nerozhodujete. Můžete mít max názor, jako každý svobodný člověk. Pokud ve věci vedou řízení orgány činné v trestním řízení, nechť nashromáždí důkazy a pak ať rozhodnou. Ani vy a ani ředitelka soudci rozhodně nejste! :)
Pro paní Bohdanu Lenzovou: argumentace komunismem je typická demagogie podporovatelů lží. Je to totéž jako tvrdit, že když by učitelka popírala zvěrstva druhé světové války a holokaust s tím, že žáci nemají věřit zaručeným zdrojům, které o druhé světové válce píší, a místo toho číst bláboly z dezinfo webů, aby si udělaly nezávislý obrázek, tak jenom paní učitelka sděluje dětem jiný názor a nabádá je k ověřování z více zdrojů (typicky demagogicky posunutý princip pět minut Hitlera a pět minut Židů jako prototyp pseudovyváženosti, navíc s tím že se plně převezme a obhajuje pouze verze Hitlera a všechno ostatní se zavrhne jako nedůvěryhodný mainstream pro ovce), a že kdo jí v tom brání, tak k nám vrací komunismus. To, co učitelka vykládala, nebyl názor, ale prostě jenom sprosté, prokazatelné lhaní, od A do Z. Navíc o to sprostější, že to vykládala a předkládala jako fakta (nikoli názory, ale fakta) dětem, které si teprve tvoří přehled o světě. A ještě o to zákeřnější, že k tomu zneužívala svojí autority, učitelky, jakož i hodinu češtiny, která k tomu nebyla určená. Je úplně jedno, jestli byla jen tak extrémně hloupá, že těm zmateným blábolům, které říkala, samu věřila, nebo to byl zlý úmysl, Každopádně takto blbnout hlavu dětem je těžký zločin.
Jaká asi bude charakteristika a morální kredit osoby s "jiným názorem" na skutečnost, kdy jsou okupačními vojsky vražděna batolata, znásilňována děcka a zabíjeni civilisté na půdě své vlastní samostatné země? Spravedlivý soud a trest osobě Martině Bednářové, nevídané ostudě pro ostatní učitelský stav. Trpí-li závažnou duševní chorobou, v tom případě úspěšnou léčbu.
Vracíme se zpět do komunismu? Máš jiný názor, budeš potrestán?!! Chce se mi zvracet z takového přístupu paní ředitelky. Paní učitelka dobře děti nabádala, aby si informace ověřovaly z více zdrojů. To je naprosto v pořádku. Dnes se nedá věřit nikomu a ničemu, uz vůbec ne zaručeným informacím, které podávají veřejnoprávní zdroje..
Argumentace popíráním práva na názor je nesmyslná. Učitelka žákům nevykládala názory. Učitelka předkládala dětem věci, které prezentovala jako fakta, nikoli názory. Sama i v reakci na vyhazov opakovala, že to byla pouze ověřená fakta. Přitom na tom nebylo faktického ani ověřeného vůbec nic, od začátku do konce to byl naprostý blábol, lež, samé smyšlenky. Dokonce, vzhledem k její očividně nízké inteligenci, která byla z jejího projevu hodně znát, velmi pravděpodobně lži, které přebírala z dezinfo webů, nebyla schopna ani správně opakovat a přidávala si k nim svoje úplně popletené interpretace, motala páté přes deváté. Za prvé učitel nemá co žákům v hodině slohu dělat politickou přednášku, za druhé lež není názor, za třetí za to, co předváděla, by měla být nejen vyhozena, ale i trestně zodpovědná, případně prověřena psychiatrem. Schvalování, popírání a obhajování válečných zločinů je trestné, navíc když motá hlavu dětem, žákům, šílenými výmysly a lžemi, mířenými nejen proti obětem zločinů, ale i proti vlastní zemi, to je obzvlášť závažný zločin, a tak by měl být i posouzen. Doufám, že už ji nikdo nikdy ve školství nezaměstná. Je vysloveně nebezpečná, je to prakticky totéž, jako když někdo začne bezdůvodně střílet v restauraci, pak už nemá nárok existovat v normální společnosti. Jak už dokonce řekl i pan prezident, šílence je třeba izolovat.
Paní učitelka se dopustila trestného činu zneužití pravomocí úřední osoby, když zneužila své pozice učitele, aby sdělovala z pozice autority nezletilým lživé a zmanipulované názory. Je otázka proč, to musí vyšetřit policie, Demokracie samozřejmě není to, že autorita zneužívá svého postavení, své názory si může sdělovat jako soukromá osoba, ne jako učitel. Další trestné činy jsou , že paní učitelka lživě označovala ukrajince za "nacisty", pro což není důvod, tedy hanobení rasy, národa či přesvědčení, takže pro orgány činné v trestním řízení dost práce. Děti ji oprávněně natáčely, neboť prováděly dokumentaci trestného činu.
Natáčení přednášky učitele asi neodporuje zákonu. Nicméně mě znepokojilo, že vlastně učitel nemůže dnes říct svůj názor, jen to, co státní propaganda podporuje. Připomíná mi to výuku občanské nauky za Husáka. Pokud má někdo odlišný názor, než je ten všeobecně jediný správný, tak šup bude vyhozen. Demokracie jako prase. Nelze kritizovat Romy, Ukrajince, transexuály, homosexuály, černochy...kde to tak asi skončí? PS: No ona měla pravdu minimálně v tom, že v Kyjevě se toho zas tak moc neděje. Cestovní kancelář pro politiky je celkem bezpečná, helmu raději přibalíme :-)