Hlavní město vypsalo dotační program, která má motivovat majitele provozoven na území Pražské památkové rezervace upravit své poutače, výlohy a reklamní plochy tak, aby respektovaly architektonickou hodnotu budovy, ve které sídlí. Lidé mohou získat až 200 tisíc, maximálně ale do 70 procent nákladů.
V programu, který magistrát zveřejnil na stránkách, zmiňuje úpravu grafického návrhu, realizaci a instalaci výstrčí, vývěsních štítů, firemních nápisů, vitrín, menuboxů a nabídkových tabulí a označení obchodních domů.
„Označení provozovny by mělo plnit nejen vlastní reklamní funkci, ale svým záměrem by mělo zároveň respektovat architektonické hodnoty dotčené nemovitosti a charakter prostředí Pražské památkové rezervace. Vizuální a estetická kultivace veřejného prostoru uličního interiéru je stěžejním bodem Programu,“ píše se v dokumentu.
Podle magistrátu by mělo takové označení být přínosem jak pro památkový objekt, tak i pro veřejný interiér města, a svou formou by mělo přispět k redukci vizuálního smogu. Jako příklad dává změnu velikosti, barevnosti či četnosti loga oproti typovému standardu a snížení intenzity podsvícení.
Lidé si prostřednictvím formuláře mohou pro rok 2023 zažádat až od dvouset tisícovou dotaci, maximálně ale do sedmdesáti procent nákladů. Praha na program vyhradila tři miliony korun.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.