pondělí 23. května 2022 Vladimír

ANKETA: Využíváte při nákupech samoobslužné pokladny, když jsou v obchodě k dispozici?

V potravinářských řetězcích přibývají samoobslužné pokladny i jiná řešení pro rychlé odbavení bez obsluhy. Zákazníkům jsou k dispozici nákupní skenery, nákup si mohou případně evidovat prostřednictvím mobilních aplikací. O samoobslužné nákupy dlouhodobě roste zájem, obliba tohoto řešení ještě více stoupla v průběhu pandemie koronaviru. Vyplývá to z ankety mezi zástupci potravinářských sítí.

Globus má samoobslužné pokladny všude, Tesco ve většině prodejen

Globus má ve všech svých hypermarketech samoobslužné pokladny, lidé mohou nákup uskutečnit také prostřednictvím systému Scan&Go. Použít lze ruční skenery nebo mobilní zařízení. Globus podle své mluvčí Anety Turnovské nákupní technologie neustále inovuje. Zatímco s menšími nákupy zákazníci podle ní využívají hlavně samoobslužné pokladny, středně velké pořizují za pomoci skenování. „Zájem o využívání bezkontaktních nákupů v některé z těchto forem neustále pozvolna narůstá. Tyto bezkontaktní formy dohromady tvoří téměř polovinu všech nákupů. Samoobslužné pokladny jsou využívány ve čtvrtině případů, aplikace Můj Globus spolu se skenery Scan&Go pak představují 20 procent z celkového počtu nákupů," řekla.

Samoobslužné pokladny mohou zákazníci využít ve většině prodejen Tesco, uvedl mluvčí společnosti Václav Koukolíček. Ve 45 obchodech, hlavně v oblasti Prahy a některých dalších velkých provozech v ČR, je podle něj dostupná služba Scan & Shop, kdy je k dispozici ruční skener. U malých provozů se řetězec zaměřuje na skenování přes mobilní telefon. „Zákazníci, kteří si chtějí udělat rychlý nákup, preferují určitě službu Scan & Shop mobile. Zákazníci, kteří k nám přijdou na týdenní nákup, se spíše zaměří na nakupování přes skener," řekl dále Václav Koukolíček. Firma podle něj nyní analyzuje, jak lidé reagují na tato řešení nakupování, aby věděla, jak službu správně nastavit v ostatních prodejnách.

Albert má samoobslužné pokladny asi ve třetině obchodů, Billa v šedesáti procentech

Řetězec Albert má podle ředitele komunikace obchodů Jiřího Marečka samoobslužné pokladny zhruba ve třetině svých obchodů. Do konce roku přidá další. V současné době také testuje systém Albert Scan. K dispozici je v několika obchodech, například Jesenici, Nových Butovicích, Čestlicích či Litoměřicích.

„Samoobslužnými pokladnami je nyní vybaveno 60 prodejen Billa z celkového počtu 241. Ke stávajícím prodejnám se samoobslužnými pokladnami plánujeme do konce roku přidat další tři prodejny. V nově vystavených prodejnách budou samoobslužné pokladny vždy z poloviny bezhotovostní a z poloviny hotovostní," uvedla mluvčí společnosti Billa Dana Bratánková. Systém samoobslužných pokladen chce podle ní firma do budoucna doplnit o mobilní aplikaci.

Samoobslužné pokladny fungují ve většině Kauflandů, Penny je teprve testuje

Samoobslužné pokladny jsou k dispozici i ve většině prodejen Kaufland, řekla Ivana Dvořáková z oddělení firemní komunikace. Zákazníci mohou také ve více než 50 prodejnách využít nakupování pomocí aplikace a skenerů. „Do konce letošního roku budeme službu K-Scan rozšiřovat a chtěli bychom ji mít ve všech našich prodejnách se samoobslužnou zónou," uvedla.

Společnost Penny Market podle svého mluvčího Tomáše Kubíka aktuálně v několika prodejnách testuje možnosti využívání samoobslužných pokladen. Větší zájem o ně registruje ve větších městech. Firma se podle něj zabývá variantami rozvoje samoobslužných nákupů, mezi které patří skenování a platby zboží přes mobilní aplikace.

Využíváte při nákupech samoobslužné pokladny, když jsou v obchodě k dispozici?

Celkem hlasovalo1984 čtenářů

Hodnocení článku je 70 %. Ohodnoť článek i Ty!

Autoři | Foto Martin Doležal

Štítky anketa, pokladny, trh, koronavirus, Praha

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Tom Zeman

Josef Englic: Třeba proto, že je to rychlejší? Fascinuje mě, když v Tescu vidím u 3 otevřených klasických pokladen fronty o 10 lidech a samoobslužných hned vedle je obsazená třetina. Přitom tam při použití scanneru jen dvakrát pípnu, zaplatím a jdu. Zatím paní pokladní stihla odbavit tak polovinu zákazníka. Nemusím přendávat nákup z vozíku a zpět, nemusím čekat půl hodiny ve frontě, než se dostanu na řadu.

pondělí, 16. srpna 2021, 12:26

Josef Englic

Od čeho je v pokladnách placený personál? Proč bych zadarmo měl dělat jejich práci za ně? Za mě taky nikdo zadarmo práci nedělá.

pondělí, 16. srpna 2021, 09:45

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.