Po dvouleté pauze se na koleje v pražské zoo v sobotu 6. června dopoledne vrátila dětská tramvaj. První jízda se uskutečnila v 11:20 a vůz řídila Jaroslava Paldusová, která ji v zoo obsluhovala 43 let. Oblíbená dětská tramvajka bude mít v dalších dnech novou obsluhu. Tramvaj v roce 1976 vyrobil Vratislav Paldus, zoo ji pak od něj odkoupila, nechala zrekonstruovat a bude ji dále provozovat.
„Tramvaj poslední dva roky absolvovala poměrně náročnou rekonstrukci. Bylo to poměrně složité, protože byla vyrobená svépomocí a byla na ni použita například kola z důlních vozíků. To už nikde neseženete, takže kola i další díly se musely speciálně vyrábět,“ uvedl ředitel pražské zoo Miroslav Bobek.
V provozu bude dětská tramvajka od března do října a při příznivém počasí i v listopadu a v prosinci. Od června do srpna pak bude v provozu od 10:00 do 18:30 a děti za jízdu zaplatí 20 korun, dospělí pak 40 korun. Tramvaj okruh projede za tři minuty a vejde se do ní asi třicet dětí.
Pro provoz zoo postavil dětskou tramvaj před 45 lety pan Vratislav Paldus. Podle znaleckého posudku se jednalo o „o domácí výrobu dle vlastního projektu“ a výrobce požíval „dílů dostupných na trhu v r. 1976“. První jízdu obnovené tramvajky vypravila Paldusova manželka Jaroslava, podobně jako to udělala u tisícovek jízd v uplynulých desetiletích.
V době vzniku tramvaje bydleli Paldusovi na trase tramvajové linky 11, která mívala konečnou na stanici Divoká Šárka, a právě z toho důvodu označil pan Paldus tramvajku číslem 11 a cílovou stanici Liboc, Divoká Šárka.
Skutečnosti naopak neodpovídalo očíslování jednotlivých vozů. Jenže to se změnilo a od soboty 5. června dostaly vozy dětské tramvaje stejná čísla jako souprava na historické lince číslo 41 od Planetária do centra Prahy a zpět. Také jízdenky z dětské tramvajky platí pro historickou linku 41 a naopak.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.