Pivovary Staropramen prodaly v roce 2020 na tuzemském trhu a v zahraničí dohromady 3,19 milionu hektolitrů piva. Na výsledku se podepsala především situace kolem nemoci covid-19 a s ní spojené opakované uzavření hospod a restaurací. V prodejním kanálu on-trade zaznamenaly Pivovary Staropramen pokles o 37 procent.
Meziročně nižší prodeje společnosti Pivovary Staropramen zmírnil 8% růst objemu v maloobchodě. „Příčina loňských výsledků je zřejmá. Prodeje z hospod a restaurací, které významnou část roku fungovaly pouze v omezeném režimu, se částečně přesunuly do obchodů, avšak maloobchodní prodeje tento výpadek zdaleka nedokázaly kompenzovat,“ říká Silvia Miklósová, finanční ředitelka společnosti Pivovary Staropramen. Zatímco na exportních trzích se značce Staropramen dařilo, licenční výroba v zahraničí zaznamenala v důsledku pandemie značný pokles.
I přes nepříznivé podmínky nemusela společnost v loňském roce v souvislosti s pandemií přistoupit ke snižování mezd ani počtu zaměstnanců. Navíc investovala desítky milionů korun do podpory gastronomie. „I když v souvislosti s pandemií zůstávají provozovny i nadále uzavřeny, snažíme se hledět dopředu a připravovat aktivity na další sezonu. Připojili jsme se také k aktivitě Českého svazu pivovarů a sladoven Bezpečná restaurace, která poukazuje na to, že návštěva gastronomických zařízení může být bezpečná, pokud provozovna dodržuje určitá pravidla,“ dodává Silvia Miklósová.
Finanční výsledky společnosti za rok 2020 budou oficiálně zveřejněny po auditu účetní závěrky.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.