Městská firma Prague City Tourism (PCT) spustí do prázdnin kampaň Buďte v Praze jako doma zaměřenou na české turisty. Po případném otevření hranic ji rozšíří také na turisty z okolních zemí. Náklady kampaně by měly být asi 25 milionů korun. Pro turisty bude připraven speciální bodový systém, při kterém dostanou poukázky na vybrané služby. V rozhovoru to řekl šéf PCT František Cipro. V turismu je kvůli opatřením proti koronaviru odhadován propad až 100 miliard korun.
Úbytek turistů zaznamenala metropole už v prvním čtvrtletí roku, i když protikoronavirová opatření začala platit zhruba v polovině března. V pražských hotelech, kempech a penzionech se ubytovalo 1,104 milionu hostů, tedy o 27,4 procenta méně než před rokem. Počet nocí, které v české metropoli strávili, klesl meziročně o 23,7 procenta na 2,621 milionu.
„Snahou je posílit turismus Čechů do Prahy, a to nejen nyní, ale i do budoucna. Chceme cílit na mimopražské, kteří budou využívat stejné služby jako Pražané. V turismu pracuje v hlavním městě velké množství lidí," řekl k plánované kampani Cipro.
Největší část kampaně chce PCT směřovat na internet a zaměří se také na mimopražská rádia. Pro spolupráci chce oslovit i takzvané lokální influencery se vztahem k danému kraji. Venkovní reklama na plakátech či billboardech bude tvořit jen velmi malou část.
S další fází kampaně čeká PCT na vývoj kolem pandemie a případné otevírání hranic. Záležet bude, od kdy a z kterých okolních zemí bude možné cestovat. Předpoklad je, že by se kampaň mohla rozšířit na Slovensko a do Rakouska.
S kampaní zaměřenou na tuzemské turisty souhlasí i zástupci hoteliérů. „Nalákat domácí turisty do Prahy je v tuto chvíli jedinou příležitostí, jak alespoň částečně zahojit rány hotelům a dalším subjektům v odvětví cestovního ruchu. Letos navíc mizí obavy z přeplněných ulic a vysokých cen, které dříve české návštěvníky odrazovaly od návštěvy," uvedla Hana Krausová za projekt Hero Hotel, který s hotely po celé zemi hledá cestu na pomoc menším ubytovacím zařízením.
Magistrát vyčlenil na podporu turismu postiženého opatřeními proti koronaviru 100 milionů korun. Z nich půjde zmíněných asi 25 milionů do propagace Prahy, zbylá částka na takzvané body, tedy vouchery pro turisty.
Systém bude fungovat tak, že turista si například koupí ubytování v hotelu zapojeného do systému a za to dostane body. Jeden bod má hodnotu 200 korun. Za ně si bude moci nakoupit vstupenky či jiné služby. Voucher potom proplatí magistrát a naráz tak podpoří dva podnikatele. „Městská firma Operátor ICT už připravila systém, nyní se dolaďuje bezpečnost, aby nedocházelo ke zneužití," řekl Cipro.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.