Nefotit se se zvířaty, jezdit MHD. Praha ve videích vzdělává turisty

Autoři | Foto Jakub Horňák

Městská firma Prague City Tourism, která má v Praze na starosti cestovní ruch, spustila on-line kampaň pro zahraniční turisty. V krátkých videích je informuje o tom, jak se mají v hlavním městě chovat, jaká v metropoli platí pravidla a varuje je před některými neoficiálními službami. Spoty letos poprvé doplní plakátovou kampaň Enjoy Respect Prague (Užij si a respektuj Prahu), na níž mohou lidé už třetím rokem narazit na letišti či v centru metropole.

Krátká videa zahraniční turisty vyzývají k respektování nočního klidu, doporučují využívat oficiální průvodce, nabádají k tomu, aby město poznávali pěšky nebo využívali MHD. Nabízí jim také méně obvyklé turistické cíle například v Holešovicích, Karlíně nebo na Vinohradech. Upozorňují také na to, že focením s exotickými zvířaty v centru podporují neetické a často i nelegální podnikání.

Cílem kampaně je připomenout návštěvníkům, že Praha není jen turistickou atrakcí, ale především domovem více než milionu lidí. „Chceme, aby se turisté v Praze cítili vítáni, ale zároveň chápali, že se pohybují v živém městě, kde lidé pracují, bydlí, vychovávají děti," řekla místopředsedkyně představenstva PCT Jana Adamcová.

Autorem kampaně je reklamní a designérské studio Fuksaworks společně s Dorou Pružincovou, Ilse Meijerovou, Albertem Rodriguezem a Lukášem Turzou. „Vycházeli jsme z jasného a hravého stylu, kterým Prague City Tourism komunikuje poslední roky. Chtěli jsme, aby videa byla jasně srozumitelná, ale ne mentorská, vtipná, ale ne trapná," uvedl spoluautor kampaně Pavel Fuksa.

Zhruba před dvěma týdny představilo PCT i digitální hru, kterou si nechalo vyrobit, aby přilákalo české i zahraniční turisty. Hráči v ní budují pražské dominanty a seznamují se s osobnostmi spojenými s historií Prahy.

Praha poslední roky bojuje s overturismem, tedy zahlcením města návštěvníky a alkoholovou turistikou. Kvůli kultivaci cestovního ruchu PCT své kampaně cílí na cestovatele starší 35 let. Loni město zakázalo takzvané pub crawls, tedy noční tahy turistů od hospody k hospodě organizované specializovanými agenturami.

Prague City Tourism je městská firma, která má v Praze na starosti cestovní ruch. Kromě propagace Prahy v ČR i v zahraničí má ve správě také některé památky, například Petřínskou rozhlednu, Prašnou bránu či obě věže Karlova mostu. Provozuje historickou tramvajovou linku 42 a pořádá tematické procházky s průvodci.

Ohodnoť článek

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky PCT, turistika, památky, Praha

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.