Dnes, 07:00
V rámci stavby tramvajové trati vedle Národního muzea se dělníci pustí i do projektu pod zemí. Zruší podchod pod magistrálou na Legerově ulici a zároveň betonem zalijí obrovský prostor vedle podchodu. Ten vznikl koncem sedmdesátých let a měl sloužit jako podzemní garáže.
V dnes už zavřeném podchodu oficiálně nazvaném P524 Vinohradská fungovalo několik obchodů. A v zázemí hned prvního z nich ve směru od Muzea se skrývá vstup do obřího podzemního prostoru.
„Jedná se o pozůstatek původně plánovaných garáží, které se zde stavěly od roku 1977 až 1978. A nikdy nebyly dobudovány,“ sdělila redakci Pražské Drbny mluvčí Technické správy komunikací Barbora Lišková.
Garáže vznikly jako vedlejší produkt při stavbě magistrály, tedy budování mostu Legerova X675, přes který vede. Prostor o výměře 625 metrů čtverečních pak plánovali využít jako podzemní garáže pro Federální shromáždění. K tomu ale nikdy nedošlo možná i proto, že výška je tu maximálně tři metry a v té nejnižší musí jít návštěvníci ve velkém předklonu.
Pátek, 13. června 2025, 16:00
V horní části Václavského náměstí slavnostně zahájili stavbu tramvajové trati, která povede kolem budovy Národního muzea a propojí Prahu 1 a Prahu 2. Sice má jen 400 metrů, práce ale kvůli připojeným projektům potrvají do března roku 2027. Z návratu...
V místě, které připomíná jeskyni, se člověk i podobně pohybuje. Jen s baterkou a opatrně na hlavu, strop se totiž postupně snižuje. Plocha je vybetonovaná, jsme přece jen v mostní konstrukci, občas ale vykoukne kus skály.
Provozovatelé obchodu si z něj ale udělali skládku. Vyvezli sem suť z bourání, nepotřebné vybavení i pytle plné odpadků. Vše teď budou muset vyklidit dělníci, podzemní prostor i podchod se bude likvidovat.
„Z části toho podchodu vznikne zázemí pro zahradníky. Mělo by mít zhruba 70 metrů čtverečních. Plánuje se, že by tam mělo být kompletně sociální zázemí. Budou mít sprchy, toalety, kuchyňku, sklady pro techniku i materiál, který potřebují,“ dodala Lišková.
Podzemní prostor už se ale nijak využít nedá. Nemá historickou ochranu a tak ho zdemolují.
„Demolice železobetonové nosné konstrukce proběhne postupně v etapách, a to ve směru od Národního muzea k tramvajové trati. Po demolici bude mostní otvor vyplněn drenážním betonem. Stavební průzkum potvrdil skalní podloží v hloubce zhruba 2,5 metru,“ informovala v tiskové zprávě mluvčí dopravního podniku Aneta Řehková.
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám