neděle 31. května 2020 Kamila

Vznikne studie stavby druhého vestibulu metra Staroměstská

Pražský magistrát si nechá vypracovat studii na dostavbu druhého vestibulu stanice metra A Staroměstská. Výstup má usnadnit cestu ze stanice na Staroměstské náměstí a jeho okolí. Studii vypracuje dopravní podnik (DPP). Rozhodli o tom dnes pražští radní. Stavebně je stanice na druhý výstup připravena a je zanesen i v platném územním plánu. Vestibulem metra Staroměstská denně projde přes 40 tisíc lidí.

V centru byly v minulosti rušeny některé tramvajové tratě. To podle dokumentu, který dnes schválili radní, způsobilo zhoršení cestování veřejnou dopravou, například právě v okolí Staroměstského náměstí. Problém neodstranila ani stavba metra A, neboť na Staroměstské nebyl postaven vestibul směrem na Staroměstské náměstí.

Studie DPP prověří technické možnosti stavby a její ekonomickou náročnost. Zároveň zhodnotí varianty podoby výstupu. Ve hře je klasický vestibul s eskalátory a výtahem, druhou variantou je výtahový vestibul a třetí možností je stavba pouze výtahu zajišťujícího bezbariérový přístup do stanice. "Tato varianta řeší pouze problém bezbariérové přístupnosti... Majorita cestujících stanice by musela i nadále využívat pouze západní vestibul," píše se v materiálu.

Stanice Staroměstská byla otevřena 12. srpna 1978. Z trojlodní ražené stanice v hloubce 28 metrů vede jeden výstup do Kaprovy ulice nedaleko jejího ústí na náměstí Jana Palacha.

V síti pražského metra jsou i další stanice pouze s jedním výstupem. Na trase A nebyl vybudován druhý výstup mimo jiné ve stanici Strašnická, kde z něj zbyly na nástupišti pouze zaslepené schody. Druhého výstupu se naopak před necelými devíti lety dočkala stanice metra B Národní třída, kde do ulice M. D. Rettigové vede výtah. Bez druhého výstupu jsou také na trase C například stanice Kačerov, Opatov či Chodov.

Metro provozuje pražský dopravní podnik, který je vlastněn Prahou. Tři linky metra mají celkovou délku 65,6 kilometru a 61 stanic. Nejstarší je úsek na lince C mezi stanicemi Florenc (tehdy Sokolovská) a Kačerov, který byl uveden do provozu 9. května 1974.

Autoři | Foto Jan Luxík

Štítky ČR, správa, Praha

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.