Praha získala stavební povolení na realizaci pilotního oblouku mezi mostními pilíři Negrelliho viaduktu. Nejstarší železniční most v Praze, který spojuje Masarykovo nádraží a Bubny, prošel rekonstrukcí mezi lety 2017 a 2020. V prvních srpnových dnech nyní začaly přípravné práce na oblouku podle návrhu Institutu plánování a rozvoje hlavního města Prahy (IPR).
Prostor v prvním oblouku se má proměnit v informační centrum, které bude po dobu dvou let ve zkušebním provozu. „Ve spolupráci s Národním památkovým ústavem však budou především sledovány stavebně fyzické parametry zkušebního provozu, které budou následně využity při rekonstrukcích zbylých oblouků,“ uvedla v tiskové zprávě mluvčí Technické správy komunikací Barbora Lišková.
Oblouků, které se postupně mají přeměnit na dějiště veřejného života, je celkem 45. Zatím dojde k realizaci pouze toho pilotního, oblouku číslo 36. Na obou stranách vzniknou nové zasklené fasády, dojde také k vybudování interiéru a zázemí infocentra. Dosud byl prostor uzavřen a sloužil jako garáž.
„Naší dlouhodobou vizí je zachovat sociální různorodost a navázat na historii Karlína coby přístavní a historicky průmyslovou část Prahy, která dnes trpí intenzivní gentrifikací vedoucí k vystěhování nejen nízkopříjmových skupin, ale i k vymazávání řemeslné a rukodělné tvorby,“ uvedl ve zprávě pro novináře Petr Hlaváček (STAN), náměstek primátora pro územní rozvoj.
„Oživení prvního oblouku viaduktu přirozeně prověří nejen funkčnost celého budoucího řešení, ale také provázanost na dostupné dopravní trasy v okolí a občanskou vybavenost v rámci koncepce takzvaného 15minutového města. V budoucnu tam totiž postupně vyrostou nové kavárny, bistra, kulturní projekty, ale i zázemí pro startupy,” dodal Zdeněk Hřib, náměstek primátora pro dopravu.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.