středa 23. září 2020 Berta

Reklama pirátského kandidáta zmizela z ulic Prahy. Cítíme se poškozeni nejen finančně, komentuje situaci strana

, aktualizováno 10. srpna 2020, 20:54

Senátní kandidát za Piráty Robert Veverka si stěžuje, že v Praze chybí koncepční řešení reklamy. Nelíbí se mu, že nosiče s jeho předvolební kampaní na sloupech v ulicích Prahy vydržely jen pár dní. Reklamní agentura Erflex, která jejich rozmístění zajišťovala, je po údajném nátlaku nechala odstranit. Piráti se tím cítí poškozeni a hodlají podniknout právní kroky.

Robert Veverka se o senátorský mandát uchází ve volebním obvodu 27, který zahrnuje městské části Praha 1, Praha 7 a Praha-Troja. Dále část území městské části Praha 2, tvořenou Novým Městem, část území Prahy 5, tvořenou Malou Stranou ležící na území Prahy 5, a část městské části Praha 6. Právě na těchto místech se v posledních dnech objevily na sloupech veřejného osvětlení a trakčního vedení reklamní nosiče, kterým se v branži říká „berousky.“

Reklama ve špatné výšce

Jejich umístění tento týden zkritizovala facebooková stránka Přidej se a strhni to, která vyzývá občany k odstraňování nelegální reklamy. V případě pirátských nosičů v ulicích Prahy facebooková stránka kritizovala především to, že je reklama umísťována bez ohledu na závazná Pravidla pro umisťování reklamy na sloupech. Především pak na Malé Straně, což Piráti v pátek potvrdili.

„Ve věci jsem v pondělí telefonicky jednal s Adamem Scheinherrem, náměstkem primátora,” říká manažer kampaně Roberta Veverky do Senátu Jaroslav Němec. Podle něho z jednání vyplynulo, že v rámci Pravidel pro umisťování reklamních ploch na sloupech a stožárech na veřejných prostranstvích hlavního města Prahy, je na mnohých místech nedodržena výška tří metrů spodní hrany. „To jsem se společnosti Erflex řešil, pravidla jim předal a na nápravě, v souladu s pravidly, jsme se dohodli,“ popsal podrobnosti outdoorové kampaně Veverkův volební manažer a doplňuje, že: „K tomu bohužel již nedošlo, protože nám bylo ve středu sděleno, že na žádost vedení Dopravního podniku hlavního města Prahy, musí společnost Erflex všechny nasmlouvané reklamy ze sloupů trakčního vedení sundat. To firma provedla ve čtvrtek.”

Erflex: Kampaň byla odstraněna po nátlaku

Vyjádření Pirátů redakci potvrdil také Petr Horský ze zmíněné společnosti. „Ano, je pravdou, že byla kampaň zrušena a odstraněna ze sloupů trakčního vedení, a to po obrovském politickém nátlaku na dopravní podnik ze strany zástupců Praha sobě.“

Horský zároveň dodal, že kampaň firma realizovala na sloupech trakčního vedení v majetku dopravního podniku, od kterého si sloupy společnost Erflex dlouhodobě pronajímá prostřednictvím společnosti Rencar Praha. Ta patří do mezinárodní skupiny JCDecaux. Firmu založil v roce 1990 dopravní podnik.

Název společnosti se naposledy objevoval v médiích na přelomu loňského a letošního roku. Rencar totiž do listopadu provozoval na základě smlouvy z roku 1997 reklamu v metru. Smlouvu však soud začátkem září loňského roku označil za neplatnou.

Piráti se chtějí bránit

Z ulic Prahy tak tento týden zmizela reklama pirátského kandidáta Roberta Veverky, který podle svých slov nezná důvody odstranění. „Je rozdíl mezi trvalou komerční reklamou a dočasnou maloplošnou předvolební prezentací. Chybí pravidla a vstřícnost. V Praze chybí koncepční řešení kulturní, politické a společenské reklamy,” komentuje aktuální situaci Veverka. Jako zadavatelé reklamy se podle jeho slov cítí poškozeni nejen finančně, ale i morálně v očích veřejnosti. „Nikdo nám dodnes nebyl schopen písemně vysvětlit důvody, proč musela být naše reklama odstraněna. Podnikáme proto právní kroky ke zjištění oprávněnosti jednání vedení Dopravního podniku, který donutil reklamní agenturu Erflex odstranit veškerou naši reklamu na sloupech trakčního vedení,“ dodává volební manažer kandidáta.

Redakce požádala o vyjádření také pražský dopravní podnik a společnost Rencar. Dopravní podnik na vznesený dotaz neodpověděl, společnost Rencar zaslala vyjádření dva dny po vydání článku. "Reklamní agentura Erflex si skutečně pronajala plochy pro politickou reklamní kampaň na trakčním vedení, kde Rencar Praha provozuje na základě platné smlouvy reklamní nosiče. Na základě komunikace s Dopravním podnikem hlavního města Prahy a příslušnými radními hlavního města Prahy se rozhodla kampaň předčasně ukončit a plochy odstranit. S tímto rozhodnutím nemá Rencar Praha nic společného a na detaily se musíte ptát jich," potvrzuje mediální zástupce Rencaru Jiří Chvojka.

Piráti hodlají situaci nyní řešit na pražském magistrátu. „Při hledání východiska z této nešťastné situace jsem oslovil Jana Čižinského za Prahu sobě a navrhl jsem schůzku, na které bychom hledali způsob, jakým by se politické strany mohly v rámci předvolební kampaně prezentovat,” uzavírá Veverka. Ten se do povědomí veřejnosti zapsal v roce 2010, kdy se stal spoluzakladatelem občanského sdružení Legalizace.cz, iniciativy zabývající se primárně snahou o uzákonění legalizace marihuany v České republice. Sdružení v té době začalo vydávat pravidelný dvouměsíčník Legalizace, jehož se Robert Veverka stal šéfredaktorem.

Ohodnoť článek

Celkem hlasovalo9 čtenářů

Štítky Praha, Piráti, volby, Senát, Robert Veverka, JCDecaux, Erflex, Rencar

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.