Počasí dnes25 °C, zítra25 °C
Neděle 28. dubna 2024  |  Svátek má Vlastislav
Bez reklam

POLITICKÁ KORIDA: Má zůstat stanice metra Jiřího z Poděbrad bez reklam? Odpovídají zastupitelé

Začátkem listopadu se po skoro deseti měsících znovu otevřela stanice metra Jiřího z Poděbrad. Cestující uchvátil nezvyklý pohled na stěny podél eskalátorů, které nejsou ověšeny reklamními poutači. Prostory působí vzdušně, čistě, nezaneseny reklamním smogem. „Vždycky budu tým: prostory na eskalátorech zcela bez reklam. Vypadá to fantasticky a je to vážně neskutečně osvěžující. Doporučuji každému zajít se na to podívat,“ napsal na facebookový profil zástupce odborné veřejnosti, popularizátor architektury Adam Gebrian. Má se vrátit reklama na stěny eskalátorů ve stanici metra Jiřího z Poděbrad? Odpovídají zastupitelé.

Otázka: Má se vrátit reklama na stěny eskalátorů ve stanici metra Jiřího z Poděbrad? Odborná veřejnost volá po čistém veřejném prostoru bez reklam, zisk z reklamy by na daném místě měl činit asi 116 tisíc korun ročně. Reklamy a zisk, nebo kvalitní veřejný prostor?


Odpovědi jsou řazeny podle data a času doručení do redakce.


VIDEO: Stanice Jiřího z Poděbrad je po rekonstrukci zase v provozu, na výtahy si lidé ale ještě počkají

Po skoro deseti měsících dnes po deváté hodině soupravy metra znovu zastavily ve stanici Jiřího z Poděbrad. Ta prošla po více než čtyřiceti letech provozu revitalizací, vrátili jí vzhled z 80. let a přidali výtahy. Ty ale lidé využijí až v létě...

Ondřej Prokop (ANO)

Předpokládám, že odbornou veřejností myslíte cestující pražského metra. Já se na celou věc dívám pragmaticky a globálně. Jako člen dozorčí rady DPP jsem hrdý na to, že se DPP podařilo za reklamu vysoutěžit částku, která je srovnatelná s náklady na vybudování jedné tramvajové tratě, tedy více než 200 milionů korun ročně s tím, že se oproti minulosti podařilo reklamu výrazně zredukovat. To, kolik z této částky připadá na tu kterou stanici, však nedokážu posoudit.

Tomáš Portlík (ODS)

Nejsem žádným zastáncem přebujelé reklamy, která nás obklopuje na každém kroku. Zároveň jsem si ale plně vědom výnosů, které z ní městu, případně městským společnostem, plynou. V tomto případě si ale musíme uvědomit, že oprava stanice metra stála stovky milionů a nově nabytá úroveň veřejného prostoru, ke které značně přispívá i absence reklam, se za 116 tisíc ročně zkrátka prodat nedá. Pokud chceme umisťovat reklamy do nově opraveného „Jiřáku“, měli bychom najít mnohem výhodnější úroveň kompenzace.

Milan Urban (SPD)

Já proti umisťování reklamy v metru nic nemám. Člověk to vidí všude po světě, v Evropě, v Americe, v Asii, lidé si na to zvykli. Když jedu metrem, tak se na ně vždycky dívám, vždycky si je čtu a vidím, že hodně lidí si je čte také, protože je tam vždycky nějaká koncentrovaná informace a není to něco, co by nějakým způsobem hyzdilo interiér, to se tady zase razí jen nějaký takový fenomén puritánství. To je jako s těmi předzahrádkami, najednou musí z centra pryč, že tam musí být vidět veřejný prostor. Tato reklama nikomu nevadí, naopak. Jde o minimální detaily, které nemají zásadní dopad na funkci města, lidé by se spíš měli zajímat, proč je nová etapa metra o dvě miliardy dražší a proč se má stavět nová filharmonie, která je už teď třikrát dražší a bude třeba desetkrát. To jsou věci, které občany zajímají a pálí. Jestli je pár reklam v tunelu, to prostě nehraje vůbec žádnou roli.

Kateřina Arnotová (STAN)

Omezení vizuálního smogu na dopravních stavbách má naše magistrátní koalice v programovém prohlášení a chceme, aby pro umístění reklamy ve veřejném prostoru existovala jasná pravidla. Rekonstrukce stanice Jiřího z Poděbrad se povedla a v tuto chvíli je při cestě eskalátory jasně vidět, jak může redukce vizuálního smogu působit pozitivně. Vnímám, že to takto vidí i velká část veřejnosti. Náměstek Zdeněk Hřib už v této věci aktivně jednal a požádal DPP o možnost ponechání stanice metra bez reklam.

Daniel Mazur (Piráti)

Osobně mám za to, že reklama nemusí být nutně všude, kam se vejde. Třeba tam, kde máme oceňovanou kvalitní architekturu. I na úkor malé části zisku. Myslím, že by se našla velká část veřejnosti, která to cítí stejně. Jsem zvědav na ohlasy. Pro umístění reklamy ve veřejném prostoru obecně chceme mít jasná pravidla, konkrétní detaily budou diskutovány v rámci koalice. Kolega Zdeněk Hřib požádal ředitele DPP Witowského, aby možnost ponechání čisté zastávky bez reklam prověřil se zasmluvněnou reklamní společností a pana náměstka poté informoval o výsledku tohoto jednání.

Jan Čižinský (Praha Sobě)

PRAHA SOBĚ velmi dobře vnímá estetickou hodnotu prostor metra. Proto Adam Scheinherr v minulém volebním období coby náměstek primátora pro dopravu zavedl v dopravním podniku pozici architektky metra. Díky ní se teď Praha může pyšnit zdařilou rekonstrukcí stanice metra Jiřího z Poděbrad. Podobně prokoukne třeba i stanice Českomoravská, která se promění podle vítězného návrhu od Maxima Velčovského a Edit! architects. Ekonomická stránka reklamy je samozřejmě důležitá. Její umístění by však měla korigovat právě architekta metra Anna Švarc tak, aby byla zachována jak krása a důstojnost prostor metra, tak finanční přínos pro DPP.

Hodnocení článku je 100 %. Ohodnoť článek i Ty!

Foto Eva Hradilová

Štítky politická korida, korida, politika, zastupitelé, metro, Jiřího z Poděbrad, reklama, Praha

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

MArtin Draxler

Reklamy je okolo tolik, že bych se přimlouval za ponechání stanice bez ní. Přiznám se že díky zahlcenosti veřejného prostoru (i médií) reklamou stejně nevnímám na co ta reklama je (a myslím, že spousta lidí také). Pravda je, že částka za pronájem plochy je zajímavá, ovšem je důležité, když už bude, aby také byla smyslupně využita.

Pátek, 1. prosince 2023, 13:25Odpovědět

POLITICKÁ KORIDA: Má zůstat stanice metra Jiřího z Poděbrad bez reklam? Odpovídají zastupitelé  |  Politika  |  Zprávy  |  Pražská Drbna - zprávy z Prahy

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Uložené články mohou používat pouze přihlášení uživatelé.

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.