Napětí mezi lidskou animalitou a primitivismem a společenskou tendencí k vytváření systému zpracovává ve své výstavě nových výtvarných prací umělec Vladimir 518. Jmenuje se Pád, podle autora by měl název značit střet, který má pomoci k novému úhlu pohledu. Hledání primitivního jazyka a určité surovosti je nalézáním nové estetiky. Před vernisáží to řekl sám autor. Výstava potrvá do 2. září.
Po kresbách, které výstavu uvozují a ve kterých autor hledal její rukopis, návštěvníka DSC Gallery upoutá triptych rozměrných maleb Národní třída. Zachycuje incident, při kterém v roce 2018 dva mladí muži zbili číšníka v restauraci u Národní třídy a těžce ho zranili. Obrazy zachycují bitku, následný soud, které oba muže poslal do vězení, a jejich omluvný dopis zbitému a zraněnému muži. Malby doplňuje video z kamery, která incident zachytila.
„Na základě výtvarného slovníku se snažím ladit formu a hledat věci, které mě stejně dlouhodobě zajímají. Série Národní třída se vedle surové formy zabývá i samotnou surovostí těchto lidí a celé téma výstavy, která se jmenuje Pád, je o přežívající animalitě v nás. To, že se na nějaké civilizační mřížce odehrávají stále téměř pravěké věci, je naprosto zřejmé a každý s tím ve svém životě nějakým způsobem bojuje," řekl autor.
Středa, 10. února 2021, 09:47
S Orionem se potkáváme v domě v Oldřichově ulici kousek od Folimanky. Podáváme si ruku, procházíme prostory sídla vydavatelství Bigg Boss, míjíme první studio, scházíme po schodech dolů do Bigg Boss Shopu a míříme za dveře, kde se usazujeme,...
Dalším tématem a námětem děl je podle Vladimira 518 systematizace dětí. „Těžce jsem to snášel, je to věc, o které do dneška hodně přemýšlím a myslím si, že moje celoživotní vymezování se vůči systémovým věcem a hledání postupu, jak pracovat, je způsobené zážitky z doby základní a střední školy," uvedl k obrazům s náměty dětí ve třídě nebo v malém kolektivu, kde se snaží hledat únik nebo vypořádat se po svém s nařízeními dospělých.
„V tomhle ohledu byl pro mě jeden z nejdůležitějších zážitků, kdy jsem sledoval, jak mojí čerstvě narozený dcerce napsali na hrudník velký trojmístný číslo. První interakce se světem je toto. Fascinující. Člověk se ocitá rovnou uprostřed mašinérie," uvedl tvůrce, který přešel od pražské graffiti scény přes několik hudebních projektů, ilustrace, komiks i scénografii k volné tvorbě. Pod značkou BiggBoss, kterou spoluzakládal, vycházejí mimo jiné výpravné publikace o českém umění či subkulturách.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.