V úterý 20. září začnou práce na rekonstrukci Libeňského mostu. Prvním krokem jsou přípravy, po kterých bude následovat stavba proplachovacího kanálu a přeložení inženýrských sítí. Samotné práce na opravě hlavního mostu přes Vltavu mají začít v roce 2024. Projekt počítá kromě opravy mostu přes řeku také s kompletní proměnou celého soumostí a jeho okolí včetně stavby protipovodňových opatření. Oprava spolu s dalšími pracemi vyjde na asi 2,18 miliardy korun.
Libeňský most je soumostí tvořené šesti mosty a byl postaven podle návrhu architekta Pavla Janáka v roce 1928. Most nebyl nikdy opravován a je ve velmi špatném stavu. Konsorcium firem, které most opraví, vede společnost Metrostav TBR a tvoří jej ještě mateřský Metrostav a projekční firmy SATRA a SHP.
„Samozřejmě stále platí, že zachováme to nejcennější, obloukové konstrukce, most přes Vltavu a oblouk přes bývalé východní rameno řeky. Obloukové konstrukce propojí nové mostní konstrukce tvarově vycházející z Janákových skic, aktuálně detailně dispozičně a tvarově navržené,“ uvedl už dřív na Facebooku radní pro dopravu Adam Scheinherr (Praha sobě).
Úterý, 2. srpna 2022, 07:00
Dlouho očekávaná rekonstrukce Libeňského mostu dostává podobu. V rámci oprav za víc než dvě miliardy korun se plánuje výstavba bezbariérových přístupů na Rohanský ostrov, kavárny a obchody pod konstrukcí a zimní kluziště a skatepark.
Praha předá staveniště firmě, která na něj začne navážet techniku. První etapa potrvá do roku 2024 a budou provedeny přípravné práce a vybudován zmíněný proplachovací kanál. V příštím roce se uskuteční přeložky inženýrských sítí a vznikne provizorní přemostění. Hlavní etapa oprav, při které bude rekonstruován hlavní most přes Vltavu, začne v roce 2024.
„Díky těmto mostům se za povodní sníží hladina Vltavy v Karlíně o několik desítek centimetrů. Nové mosty doplníme o bezbariérové rampy na Rohanský ostrov, ze kterého se v budoucnu stane krásný park,“ dodal Scheinherr. Při opravách bude obnoveno zasypané rameno Vltavy a bude během nich přerušena doprava.
Most je v havarijním stavu. V roce 2018 byl kvůli tomu dočasně uzavřen pro auta a MHD. Loni se při diagnostikách ukázalo, že všechny oblouky vykazují stejnou zatížitelnost jako v době stavby. Minulé vedení Prahy počítalo se zbouráním mostu a jeho nahrazením novou konstrukcí, současné vedení magistrátu ale rozhodlo o opravě.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.