Dopravní podnik zveřejnil výsledky architektonické soutěže na podobu budovy stanice metra Depo Zličín na lince B. Navrhne ji český ateliér Petr Stolín Architekt, začít stavět by se mělo v roce 2026.
Depo Zličín prodlouží linku B z původní konečné Zličín a stane se 62. stanicí pražského metra. Je plánována jako povrchová a podle dopravního podniku ji využijí hlavně řidiči, cestující z příměstských linek a později i obyvatelé nových bytových domů v okolí. Počítá se i s výstavbou parkovacího domu.
„V téměř padesátileté historii pražského metra se vůbec poprvé hledalo řešení stanice v mezinárodní architektonické soutěži. Vedle stanice postavíme taky nový P+R parkovací dům pro minimálně 600 aut. V západní části Prahy tak vznikne důležitý přestupní uzel mezi automobilovou dopravou a MHD, který odlehčí centru od zbytné dopravy. Cestující se díky tomu ze samotného okraje města dostanou metrem do centra do cca 30 minut od zaparkování,“ uvedl v tiskové zprávě Adam Scheinherr (Praha Sobě), náměstek primátora pro oblast dopravy a předseda dozorčí rady dopravního podniku.
Budova stanice bude částečně částečně zapuštěna do svahu, po střeše se bude moci chodit a autoři počítají s tím, že se na ní budou pořádat výstavy nebo jiné akce.
„Jednoduchá forma budovy je doplněná o krajinu stromů a soch. Prostupnost světla a bohatost průhledů je hlavním a asi nejtypičtějším prvkem, který architektura stanice metra nabízí,“ popsali svůj návrh autoři Petr Stolín, Jan Stolín, Alena Mičeková a Josef Stolín.
Ti teď s dopravní podnikem a projektantem návrh dopracují a připraví architektonickou studii.
„Zahájení výstavby nové stanice metra Depo Zličín dopravní podnik předpokládá nejdříve v roce 2026," doplnila mluvčí dopravního podniku Aneta Řehková.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
Je tu určilé nebezpečí, že ptáci budou narážet na skleněné, pro ně neviditelné plochy a hynout.