pondělí 4. července 2022 Prokop

Nádraží projde velkou proměnou. Opraví se odbavovací hala a změní se i okolí

Jak bude vypadat hlavní nádraží v Praze a jeho nejbližší okolí? O tom se bude teprve rozhodovat. Radní schválili vypsání soutěžního dialogu pod názvem Nový Hlavák. Účelem tohoto dialogu je konečný výběr architektonického návrhu, který nejlépe naplní komplexní zadání, ten by měl být představen v létě roku 2023.

„Problémy Sherwoodu nemohou být vyřešeny bez přestavby odbavovací haly a obráceně“

Nový Hlavák počítá s novým konceptem a přeměnou Vrchlického sadů, kterým se přezdívá Sherwood. Součástí je výstavba nové tramvajové trati, která povede z Opletalovy ulice k Národnímu muzeu a také rozsáhlá oprava odbavovací haly pražského hlavního nádraží. Obecným cílem projektu je proměna celého území tak, aby okolí nádraží nepůdobilo tak nepřívětivě, jako je tomu dnes.

„Problémy Sherwoodu nemohou být vyřešeny bez přestavby odbavovací haly a obráceně. Je třeba k nim přistoupit s citem, aby se z vnitřní periferie stala reprezentativní brána do města. I proto chceme dát příležitost kreativním mozkům přijít s myšlenkami, promyšleným urbanismem a návrhy, které by nás v tuto chvíli třeba ani nenapadly,“ uvedl v podkladech pro novináře náměstek primátora územní rozvoj Petr Hlaváček (STAN).

Vítězný návrh bude známý v červnu příštího roku

Soutěžní dialog a následné uskutečnění projektu je společnou aktivitou Magistrátu hlavního města Prahy, Správy železnic, pražského dopravního podniku a Institutu plánování a rozvoje hlavního města Prahy. Podmínky soutěžního dialogu Nový Hlavák vyhlásí vedení města v první polovině června. Samotný vítězný návrh bude známý v červnu příštího roku. Zahájení stavby je v plánu na rok 2025 a opravy by měly být dokončeny v roce 2027.

„Dlouhodobě se snažíme o zlepšování kvality veřejného prostoru, aby byl opravdu pro lidi a nebyl pro ostudu. A území kolem hlavního nádraží potřebuje proměnu jako sůl, přeci jen jde o vstupní bránu do města. Park, kterému se nelichotivě přezdívá Sherwood, dostane svěží tvář včetně nové tramvajové trati,“ uvádí v tiskové zprávě primátor hlavního města Prahy Zdeněk Hřib (Piráti).

Okolí hlavního nádraží má pověst problematického místa

Okolí nádraží má pověst problematického místa a nejlepší není ani spojení hlavního nádraží s MHD, nejbližší zastávka je z odbavovací haly vzdálená několik stovek metrů. „Tuto situaci chceme změnit také stavbou nové tramvajové trati mezi Muzeem a Bolzanovou ulicí, která umožní umístit zastávku tramvaje přímo před nádražní budovu, podobně jako na blízkém Masarykově nádraží,“ uvedl v tiskové zprávě náměstek primátora dopravu Adam Scheinherr (Praha sobě).

„Díky schválenému soutěžnímu dialogu se zde, doufám v dohledné době, dočkáme dostavby plánované tramvajové trati přes Vrchlického sady k Národnímu muzeu a na Vinohrady, která nabídne nová, přímá spojení a zvýší tím atraktivitu MHD i samotného hlavního nádraží,“ dodal předseda představenstva a generální ředitel dopravního podniku Petr Witowski.

Pražské nádraží prochází obnovou postupně. „Společným soutěžním dialogem, jehož součástí je rekonstrukce nové odbavovací haly, završíme dokončení změn celého komplexu a navazujícího veřejného prostoru,“ uvedl v prohlášení pro novináře generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

Hodnocení článku je 100 %. Ohodnoť článek i Ty!

Foto IngolfBLN / CC BY-SA

Štítky doprava, nádraží, opravy, Praha

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.