pondělí 23. května 2022 Vladimír

Úprava trati mezi Smíchovem a Radotínem se blíží do finiše. Lávka a podchod zlepší tragický úsek

V polovině roku 2023 by podle Správy železnic měla skončit modernizace železniční trati mezi Smíchovem a Radotínem. Ještě letos by se ke konci měla blížit úprava radotínského nádraží a jeho okolí. Bezbariérový podchod a lávka mají zvýšit bezpečnost v úseku, kde se odehrálo hned několik tragických událostí.

Do úprav se v Radotíně pustili kvůli zlepšení bezpečnosti

Do konce letošního roku by měly být cestujícím a chodcům k dispozici nové bezbariérového podchody náležící k nádraží Radotín. Dokončit by se měla také stavba moderního zastřešení nástupišť. V prosinci by tak konečně měla skončit éra starého radotínského železničního přejezdu, kde se během let událo mnoho smutných nehod. 

Správa železnic se rozhodla zajistit bezpečí chodcům a cestujícím pomocí nové lávky a podchodu. Lidé se tak bez starostí dostanou například ke školám a oblíbenému biotopu. „Vznik nového podchodu, který povede od náměstí Osvoboditelů pod tratí, stavbu nové lávky nad silnicí a nové výpravní budovy jsme do projektu prosadili, abychom zlepšili komfort a bezpečnost cestujících i ostatních obyvatel Radotína,“ tvrdí starosta Radotína Karel Hanzlík (ODS). 

Historická budova radotínského nádraží se promění na služebnu městské policie, v polovině roku stavaři postaví nové výpravní budovy a rozšíří podjezd s chodníkem na konci Prvomájové ulice. Díky úpravám na Prvomájové ulici se má zklidnit dopravní situace ve městě.

Rekonstrukce železnice mezi Radotínem a Smíchovem

Velká změna by podle Správy železnic měla nastat koncem června letošního roku. V tomto období by totiž měla být dokončena rekonstrukce trati mezi Smíchovem a Velkou Chuchlí. Nová dvoukolejná trať má především minimalizovat problémy se zpožděním vlaků. V současnosti mnohá zpomalení vznikají kvůli tomu, že trať je pouze jednokolejná a vlaky si tak musí dávat přednost.

Nové kolejiště a moderní budova nádraží

Ten samý měsíc se mají dělníci pustit také do stavby kolejiště u nádraží Radotín a druhé půlky podchodu, což zapříčí to, že lidé budou muset chodit po dočasné lávce. Osoby s omezenou pohyblivostí se dočkají chráněného přechodu přes kolejiště. Kvůli stavbě druhé půlky podjezdu na konci Prvomájové ulice, bude na zhruba půl roku omezen jeho průchod.

Od srpna by stavaři měli začít pracovat na nové nádražní budově. V plánovaném proskleném objektu si cestující kromě čekání na vlak budou moci zakoupit jízdenky či občerstvení. K dispozici budou i nové toalety.

Velké stavby skončí letos v prosinci

Na podzim by měly být dokončeny úpravy konané v Prvomájové ulici. V Radotíně by stavaři v prosinci letošního roku měli dokončit skoro všechny práce. Výjimkou bude jen nová výpravní budova, která není součástí rekonstrukce železnice mezi Radotínem a Smíchovem. Na té by měli dělníci pracovat až do léta 2023, kdy by tak oficiálně měla skončit veškerá plánovaná práce v tomto úseku.

Oprav se dočká i Velká Chuchle

Nezbytné úpravy čekají taky Velkou Chuchli. Správa železnic zde vybuduje dočasnou lávku a bude pokračovat v přípravě stavby chuchelského nadjezdu nad tratí. Pokud vše započne podle plánu, stavební práce potrvají zhruba dva roky.

Ohodnoť článek

Autoři | Foto Správa železnic

Štítky doprava, rekonstrukce, Radotín, Smíchov, koleje, vlak, nádraží, stavba, Praha

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.