Barrandovský most nezbytně potřebuje rekonstrukci. Podívejte se, jak bude probíhat oprava

Autoři | Foto tsk-praha.cz

Barrandovský most je jednou z nejdůležitějších dopravních tepen hlavního města Prahy a jeho aktuální stav podle odborníků volá po rekonstrukci. V následujících letech tak Barrandovský most čekají rozsáhlé opravy, které budou mít vliv i na provoz. Kompletně se vymění silnice, chodníky i přeložky inženýrských sítí.

Barrandovský most tvoří rampy a dvě nosné konstrukce, z nichž každá je určena pro jeden směr jízdy. Samotný most byl vybudován mezi roky 1978 a 1988. Již v minulosti prošel most i jeho nájezdové a sjezdové rampy několika dílčími stavebními zásahy, které odstranily viditelné vady příslušenství. V roce 2020 by měly začít další opravy, které budou mít vliv na dopravní situaci.

Přípravné práce už byly v TSK zahájeny. Vybraný projektant je ze Sdružení NOVAPO, vedoucím sdružení je NOVÁK & PARTNER. Ten pracuje na projektové dokumentaci. Diagnostika proběhla dříve v tomto roce a za sdružení NOVAPO ji realizovala společnost Pontex.

Kompletní výměna silnice, chodníků i přeložek inženýrských sítí

„Podrobnou diagnostikou bylo potvrzeno, že most je nezbytné v jeho životním cyklu opravit v oblasti  předpínacího systému lanového a tyčového včetně izolačního souvrství. Tato oprava vyžaduje sejmutí kompletního příslušenství včetně betonových svodidel a říms. Provést celkovou výměnu mostního svršku s novou izolací a výměnou odvodnění, kompletní výměnu povrchu vozovek a chodníků, úpravu osvětlení a přeložek inženýrských sítí. Také proběhne celková sanace pláště mostu a pilířů,“ vysvětlila mluvčí Technické správy komunikací hlavního města Prahy Barbora Lišková.

144 vozidel za 24 hodin

Přes Barrandovský most přejede během jednoho pracovního dne 144 tisíc vozidel za 24 hodin. Vzhledem k tomu, jak moc dopravně vytížený Barrandovský most je, bude podle mluvčí TSK nezbytné provádět opravu za provozu s prolínáním stavební činnosti a dopravy. „Po zkušenostech u  kompletní opravy Nuselského mostu bude stavební činnost rozdělena do etap a rozloží se do více let tak, aby to do dopravy zasahovalo co možná nejméně,“ popsala Barbora Lišková.

Začátek nejspíš už příští rok

Práce by mohly začít v roce 2020 na spodní stavbě a některých rampách. Tyto práce by pravděpodobně zatím dopravu neměly omezit, nebo pouze minimálně. Po roce 2021 se však začne pracovat i na vrchní stavbě a tady už budou muset řidiči s omezením počítat. „Zachování průjezdnosti bude vždy 2+2 jízdní pruhy v obou směrech. O všem budeme včas řidiče informovat dlouhodobější kampaní,“ uklidňuje mluvčí Technické správy komunikací hlavního města Prahy Barbora Lišková.

Hodnocení článku je 100 %. Ohodnoť článek i Ty!

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky most, oprava, Barrandovský most, doprava, Praha, chodník, Technická správa komunikací hl. m. Prahy, Pontex

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.