Jedná se o PR článek. Více info k PR článkům můžete najít ZDE.
PR článekČtvrtek, 12. srpna 2021, 17:00
Měření rychlosti, uzavírání dálnice, řešení nehod. Nejen to patří k práci policistů z Dálničního oddělení Postoloprty, kteří mezi sebe přijímají nové kolegy. Policie láká na štědrý náborový příspěvek, vzdělávací kurzy a stabilní zaměstnání, jež nabízí jistoty i v nepředvídatelné době.
Dálniční oddělení Postoloprty na Lounsku vzniklo teprve v minulém roce. Rajonem tamních policistů je dálnice D7, která je vytížená především kamionovou dopravou, jež proudí z Prahy do Německa a obráceně. Na služebně sídlící v Bitozevsi momentálně pracuje dvanáct členů týmu, postrádají ale ještě dvaadvacet kolegů.
„Stále hledáme vhodné uchazeče, kteří by rádi stáli v našich řadách. Do dálničního oddělení nabírám takové lidi, o kterých si myslím, že budou komunikativní a přátelští. Nejdůležitější je, abychom všichni byli v klidu a pohodě a obešli se bez stresu,“ vysvětluje vedoucí Dálničního oddělení Postoloprty nadporučík Jiří Samuel.
Samuel je v policejní praxi již pětadvacet let. Uniformu poprvé oblékl, když se stal členem hlídkové služby. Prošel si ale také obvodním oddělením a kriminálkou. Poslední roky tráví ve vedoucí pozici a nyní k sobě shání zapálené kolegy, kteří budou rádi pracovat v autě a chtějí se starat o bezpečnost provozu. „Práce dálničářů znamená především starost o průjezdnost a bezpečnost dálnice, měření radarem nebo zajišťování uzavírek a objízdných tras v případě nehod. Policisté se ale dostanou také k vážení kamionů,“ popisuje Samuel.
Na rozdíl od práce u pořádkové hlídky se „dálničáři" nezabývají řešením sporů nebo rvaček. Přestupky řeší oddělení pouze v případě, že se odehrají přímo na dálnici, například na přilehlém parkovišti. „Jsme takový hybrid mezi dopravním inspektorátem a obvodním oddělením. Jako dálničář ale nosíte bílou košili a zelenou vestu. Rád říkám, že jsme zrcadlem policie,“ vysvětluje nadporučík.
Na postoloprtské dálniční oddělení nastupují ženy i muži, které velmi často spojuje láska k autům. Zaměstnání jim umožňuje rozšíření řidičského oprávnění a účast na mnoha kurzech, které otevírají cestu k dalším pracovním možnostem. Velkým lákadlem pro zájemce o práci v uniformě je také náborový příspěvek ve výši 110 tisíc korun, jistý plat a doživotní renta.
Uchazeči o práci u Policie České republiky musí splňovat základní podmínky, které se vztahují na všechna oddělení. Samozřejmostí je bezúhonnost, věk nad osmnáct let a fyzická zdatnost. Podle Samuela hraje důležitou roli také dobrá motivace a láska k policejní práci. „Výhodou je, že když se náplň práce na jednom oddělení liší od představ, které člověk při nástupu měl, může přejít tam, kde mu to vyhovuje více. Migrace mezi odděleními funguje běžně,“ říká.
Policie České republiky podporuje také další vzdělávání svých zaměstnanců. Studium vysoké školy se dá zkombinovat s prací, vedení totiž sestavuje rozpis směn tak, aby vycházel vstříc termínům zkoušek či testů. „Na našem dálničním oddělení mám inženýra, bakaláře i magistra. A všichni říkají, že jsou spokojení tam, kde jsou,“ vysvětluje Samuel. „Vysokoškoláků je mezi námi ale více než dost. Dopravním policistou dnes může být i automechanik, pro kterého jsou vozy vášeň.“
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.