V Praze loni přibylo 20 500 aut a jejich počet se zvýšil na 1 160 982 motorových vozidel. Většinu z toho tvoří osobní auta. Meziročně naopak kvůli pandemii covidu-19 klesl počet kilometrů, které řidiči po městě najezdili. Nejvytíženější komunikací byl stejně jako v uplynulých letech Barrandovský most. Vyplývá to z dopravní ročenky Technické správy komunikací (TSK) za rok 2020. V hlavním městě je 4060 kilometrů komunikací, z nichž je 2342 ve správě TSK, na nichž je 615 mostů a 13 tunelů.
Z celkového počtu vozidel registrovaných v Praze je 925 716 osobních aut. Pro srovnání, v roce 2019 evidovaly úřady 911 844 aut, v roce 2018 to bylo 882 717 a o rok dříve 844 613 osobáků. Po Praze loni řidiči najezdili 21 482 milionů kilometrů, což je meziročně méně. V roce 2019 to bylo 23 356 milionu kilometrů. Stejně jako v uplynulých letech, nejvíc najezdila osobní auta, a to 19 534 kilometrů. Vliv na dopravu měla vládní opatření proti pandemii covidu.
Nejvytíženější komunikací byl loni Barrandovský most, po kterém denně projelo 134 tisíc aut. Oproti předloňskému roku je to o 9 tisíc aut méně. Druhou nejvytíženější jsou shodně se 122 tisíci auty denně Jižní spojka v úseku mezi 5. května a Vídeňskou a Strakonická v úseku mezi Dobříšskou a Barrandovským mostem.
Barrandovský most je zároveň nejvytíženějším mostem přes Vltavu. Následuje Hlávkův a most Barikádníků, po kterých projede zhruba o polovinu méně aut. Nejvytíženějším tunelem je Dejvický tunel, který je součástí tunelového komplexu Blanka a projede jím 89 tisíc aut denně. V první pětce nejvytíženějších tunelů jsou i zbylé úseky Blanky, a to Brusnický a Bubenečský tunel.
Nejvytíženější běžnou křižovatkou je křížení Černokostelecké s Průmyslovou s 68 tisíc aut denně a takzvanou mimoúrovňovou křižovatka 5. května a Jižní spojky, kudy projede 196 tisíc aut denně.
V meziročním srovnání se od roku 2010 nezměnila obsazenost v automobilech. Ta se v centru drží na 1,3 člověka na jedno vozidlo. Pro srovnání v roce 1990 to bylo 1,57 a v roce 2000 pak 1,37 osob na vůz.
Na dopravu v hlavním městě měla loni vliv zmíněná opatření proti covidu-19. Na jaře poklesl kvůli vládním opatřením o 30 procent. V letních měsících se v souvislosti s rozvolňováním vrátila na zhruba na úroveň před pandemií. Na podzim se pak s horšenou situací pohybovala na 85 až 90 procentech obvyklého stavu. Většina jízd se uskutečnila od pěti ráno do sedmi večer. „Tato změna je dána skutečností, že jedním z aplikovaných vládních omezení uplatňovaných během jara, podzimu a závěru roku, byl zákaz nočního vycházení s výjimkou cest z a do zaměstnání," píše se v ročence.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.