Technická správa komunikací (TSK) začne od soboty opravovat povrch na Hlávkově mostě. Práce by podle TSK měly skončit nejpozději na konci října. Pro řidiče to znamená dopravní omezení. V úseku, kde se zrovna bude pracovat, bude jeden ze čtyř pruhů pro auta převeden na tramvajovou trať. U zastávky Štvanice pak bude v době prací průjezdný pouze jeden pruh v každém směru. Hlávkův most je součástí Severojižní magistrály a spojuje hranici Nového Města a Karlína (Florenc) s Holešovicemi.
Podle náměstka pro dopravu Adama Scheinherra (PRAHA SOBĚ) není možné s ohledem na nerovnost vozovky čekat na celkovou rekonstrukci mostu. „Hlávkům most je ostuda. Všichni to ví, řidiči léta čekají na opravu. Cesta z jedné strany na druhou kvůli drncání připomíná lesní polňačku, ne jízdu po druhém nejvytíženějším pražském mostu, severojižní magistrále a důležité spojnici Nového města, Karlína a Holešovic,“ řekl Scheinherr.
Scheinherr dodává, že přes most denně přejede téměř 70 tisíc aut. Most pak jízdou po takovém povrchu trpí a opravou se pomůže zpomalit jeho chátrání.
„Tím se zase zjednoduší jeho rekonstrukce a odlehčíme městské kase. Před stavem mostů v Praze nezavíráme oči. Zahájili jsme rekonstrukci nejvytíženějšího Barranďáku a za druhý nejrušnější most se brzy už taky nebudeme muset stydět,“ dodal Scheinherr.
Kompletní diagnostika Hlávkova mostu za účasti pracovníků památkové péče a odborníků proběhla v letech 2018 a 2019. Závěry špatný stav mostu a nutnost jeho opravy jen potvrdily.
Ještě před zahájením kompletní rekonstrukce dojde k opravě havarijní vozovky. Půjde tedy o celkové předláždění nynějšího povrchu. Dlažbu bude nutné kompletně rozebrat, vyrovnat nerovnosti spodní vrstvy a zadláždit původní žulové kostky do vozovky. Celkový rozsah opravy jsou tři tisíce metrů čtverečních, cena opravy je necelých pět milionů korun.
V době rekonstrukce povrchu budou zachovány dva jízdní pruhy, z nichž jeden bude převeden na tramvajovou trať. U tramvajových zastávek Štvanice pak bude zachován pouze jeden pruh, protože není možné vést automobilovou dopravu přes tramvajovou zastávku. Toto předláždění vozovky je pak naplánováno na celkem devět etap.
V případě Hlávkova mostu se v podstatě jedná o sestavu několika mostů. Ten původní dochovaný má celkem sedm klenbových polí, které přemosťují Vltavu a ostrov Štvanice. Pochází z roku 1912 a je nemovitou kulturní památkou, která je zapsána v Ústředním seznamu kulturních památek Ministerstva kultury ČR.
V roce 1962 byl historický most zásadním způsobem rozšířen a v celé délce původního mostu byla na prefabrikovaných prvcích instalována tramvajová trať. Navíc byla také nahrazena původní ocelová konstrukce mostu přes plavební rameno Vltavy Těšnov mostem novým.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.