pondělí 21. června 2021 Alois

Tramvají až do Slivence. Začala stavba prodloužení tratě z Barrandova

Stavbu první části prodloužení tramvajové tratě ze zastávky Sídliště Barrandov do Slivence zahájil v pátek 11. června pražský dopravní podnik (DPP). Dočasně bude trať končit v Holyni a na zhruba kilometrovém úseku budou dvě zastávky. Dostavěna by měla být za deset měsíců a náklady na její realizaci budou zhruba 170 milionů korun. DPP po dokončení první části vybuduje koleje do Slivence a chystá také prodloužení tratě z Modřan na Libuš či zahájení stavby smyčky na Zahradním Městě.

Trať bude měřit kilometr a budou na ní dvě zastávky

Taková událost se v Praze stává jednou za dvacet let a já doufám, že touto stavbou to prolomíme. Naposledy se v Praze zahajovala stavba plnohodnotné trati v roce 2001 z Hlubočep na Barrandov,“ řekl náměstek primátora Adam Scheinherr (Praha Sobě).

Tramvajová trať z barrandovské smyčky do Holyně bude dvoukolejná a ude mít dvě zastávky. První ponese označení Kaskády, a to podle stejnojmenného developerského projektu. Následovat bude zastávka Holyně. V tomto místě bude trať provizorně ukončena úvratí. Do Holyně bude prodloužena linka číslo 5. Dopravní podnik v rámci oprav trati od Smíchovského nádraží na Barrandov vybudoval napojení nové trati u Barrandovské smyčky.

DPP má stavební povolení již více než sedm let, jenže stavbu komplikovaly majetkoprávní spory. „Je to stejné jako u každé stavby v naší zemi, tedy složitost správních řízení, povolovacích procesů. Délka procesů je podobná jak v Ghaně. Plus se k tomu přidaly majetkoprávní problémy,“ uvedl Scheinherr.

V budoucnu tramvaje pojedou až do zastávky Slivenec

V budoucnu pak tramvaje z Holyně zamíří až do konečné zastávky Slivenec. „U této části nám zbývá dořešit některé majetkoprávní věci, ale doufáme, že budeme moci na první etapu plynule navázat,“ řekl ředitel DPP Petr Witowski. Stavba první částí tratě by měla být dokončena do deseti měsíců, přesný termín, kdy budou tramvaje jezdit až do Slivence, zatím není stanoven.

Společně s magistrátem chystá podnik také prodloužení tratě z Modřan na Libuš. V této chvíli je vypsána soutěž na projektanta a stavba by mohla začít ještě letos. „V pokročilejší fázi je také stavba prodloužení tratě na Dědinu a z Vinohradské na Václavské náměstí,“ dodal Witowski.

Hodnocení článku je 80 %. Ohodnoť článek i Ty!

Autoři

Štítky ČR, MHD, stavby, správa, tramvaj, Dopravní podnik hl.m.Prahy, Praha

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.