Pražský dopravní podnik (DPP) koupil vyřazenou kloubovou tramvaj Tatra K2, kterou po opravě plánuje nasadit na retro lince 23. Dopravnímu podniku Bratislavy za ní zaplatil 1000 eur (asi 25 500 korun), cenu opravy očekává kolem devíti milionů korun. Podnik o tom informoval v tiskové zprávě. Podle technického ředitele DPP pro povrchovou dopravu Jana Šurovského to bude první tramvaj tohoto typu, která bude v Praze jezdit na pravidelné lince.
„Chceme takto v rámci retroprovozu prezentovat nejvýznamnější zástupce tramvají Tatra z nejúspěšnějšího historického období 50. a 60. let, které pro veřejnost charakterizuje zejména výjimečný design výtvarníka Františka Kardause. K Praze mají tyto tramvaje velmi úzký vztah – všechny zde byly navrženy, zkonstruovány i vyrobeny,“ uvedl Šurovský.
Zakoupená tramvaj je nyní v bratislavské vozovně Krasňany, DPP ji nechá do Česka přepravit po výběru firmy, která ji opraví. Oprava zakoupeného kusu by podle informací podniku měla být dokončena do konce příštího roku.
Tramvaj byla vyrobena v roce 1977 a sloužila pro výcvik řidičů, takže nikdy nejezdila v běžném provozu s cestujícími. To se tak poprvé stane až po nasazení na linku 23, na které DPP nyní nasazuje zejména tramvaje Tatra T3.
Tramvaje K1 a K2 v Praze podle podniku na pravidelné lince nikdy nejezdily, nasazeny byly jen v rámci zkoušek výrobce v letech 1965 a 1966 v režimu bez cestujících. Tramvaj K2 vyráběná mezi lety 1967 a 1983 Tatra vyvážela do řady zemí, zejména do Jugoslávie, ale v modifikované podobě i do Egypta. V Československu pak byly nasazeny v Brně, Bratislavě a Ostravě. Ve dvou prvně zmíněných městech v modernizovaných podobách stále jezdí, stejně jako v Sarajevu.
DPP má ve vozovém parku 850 tramvají, část z nich tvoří různé modifikace typu T3. V uplynulých letech firma kupovala nízkopodlažní vozy 15T Forcity. Náklady na provoz tramvají se v Praze ročně pohybují přes tři miliardy korun.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.