Olšanská ulice na Žižkově se promění. Chodci a cyklisté dostanou více prostoru

Institut plánování a rozvoje hlavního města Prahy vypracuje studii revitalizace Olšanské ulice a jejího okolí. Studie určí budoucí urbanistickou podobu území v Praze 3, řešit bude ale také veřejné prostranství nebo dopravu a přispěje ke snížení ekologické stopy této oblasti. Studie by měla být podle mluvčího Prahy Víta Hofmana hotová v dubnu 2022.

Olšanská je důležitá dopravní tepna

Olšanská ulice je důležitou dopravní tepnou Prahy 3, která je lemována převážně administrativními budovami a území dnes dominuje automobilová doprava. V jejím okolí je hned několik projektů, díky kterým se má Žižkov v budoucnu proměnit. Jde například o revitalizaci ulic Seifertova a Táboritská, rekonstrukci ulice Jana Želivského nebo proměnu nákladového nádraží Žižkov.

„Cílem je koordinovat záměry soukromých investorů se zájmy hlavního města Prahy. Studie pomůže nastavit plán dalších kroků v území tak, aby vznikla kvalitní část města, která se vhodně napojí na své okolí a zároveň bude přínosem pro obyvatele území,“ říká první náměstek primátora pro oblast územního rozvoje Petr Hlaváček (TOP 09 a STAN).

Žižkov si připomíná 140 let od povýšení na město. Radnice přichystala cestovní pasy i podcasty

Žižkov si dnes připomíná významné výročí, radnice Prahy 3 uspořádala k příležitosti oslav 140. výročí povýšení Žižkova na město sérii akcí, které oslavují historii i současnost městské části. Otevřena byla naučná stezka, zřízeny originální žižkovské...

Férové podmínky pro chodce, cyklisty a osoby se sníženou možností pohybu

Vedení města chce, aby Olšanská ulice nově nastavovala férové podmínky pro chodce, cyklisty a osoby se sníženou možností pohybu. Důraz bude také kladen na udržitelný rozvoj území a adaptaci na změnu klimatu. Součástí Olšanské ulice by tak měly být prvky takzvané modrozelené infrastruktury, mělo by být vysazeno nové stromořadí a dešťová voda by měla být sekundárně využívana.

Studie, kterou nechá IPR vypracovat, bude obsahovat návrh nové urbanistické struktury, koncepci napojení na sítě městské infrastruktury a plán revitalizace veřejného prostranství. V rámci přípravy studie proběhne rovněž participace s občany. Počítá se mimo jiné se sběrem podnětů formou dotazníkového šetření a se setkáním s místními obyvateli a spolky.

„V minulých měsících jsme podrobně prověřovali celé území, setkávali se s místními aktéry a formulovali zadání pro studii. Jsme rádi, že se projekt posouvá do další fáze. Protože stojíme o co nejkvalitnější řešení, budeme hledat externího zpracovatele v otevřeném výběrovém řízení,“ popsal ředitel IPR Ondřej Boháč.

Hodnocení článku je 64 %. Ohodnoť článek i Ty!

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky doprava, ulice, revitalizace, Praha 3, Praha, cyklista, Žižkov, Institut plánování a rozvoje hl. m. Prahy, Vít Hofman, Jan Želivský, Petr Hlaváček, TOP 09, Ondřej Boháč

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.